تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۱۴۷۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
58 مدرسه در آبادان آماده استقبال از میهمانان نوروزی

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان از آمادگی 58 مدرسه برای استقبال از میهمانان نوروزی خبر داد.

حبیب‌الله رمضانی امروز در گفت‌وگو با فارس در آبادان اظهار داشت: در نوروز سال گذشته تعداد 110 کلاس کاملا مجهز به امکاناتی نظیر فرش، تلویزیون و یخچال بودند در مدارس شهرستان آبادان پذیرای میهمانان نوروزی از سراسر کشور بودند.

وی افزود: علاوه بر آن تعداد 85 کلاس نیمه مجهز که فاقد تلویزیون بودند و همچنین 359 کلاس عادی که هیچ‌یک از امکانات فوق را دارا نبوده‌اند نیز در مدارس آبادان در اختیار میهمانان نوروزی قرار داده شده‌اند.

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان در خصوص تعداد خانوارهایی که در سال گذشته در مدارس آبادان مستقر شده‌اند گفت: تعداد 47‌هزار خانوار فرهنگی و در حدود 20 هزار خانوار غیرفرهنگی و علاوه بر آن در مجموع 35 کاروان در قالب کاروان‌های راهیان نور  در 35 مدرسه از مدارس شهرستان آبادان مستقر شدند.

رمضانی ادامه داد: پیش‌بینی ما از تعداد کلاس‌های کاملا مجهز برای استقبال از میهمانان نوروزی برای سال جاری تعداد 110 کلاس و 99 کلاس نیمه مجهز است که در مجموع تعداد دوهزار و 90 کلاس آماده پذیرایی از هموطنان را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه آبادان در سال گذشته رتبه اول استان را در پذیرایی از میهمانان نوروزی کسب کرده‌است خاطرنشان کرد: برخی از مدارس ما در حال حاضر نیازمند برخی امکانات برای پذیرایی از جمله مایع دستشویی و کیسه‌های زباله هستند که امیدواریم مسئولان ما را در فراهم کردن این نیازها یاری کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان با اشاره به تأکید وزیر آموزش و پرورش مبنی بر استقبال از میهمانان فرهنگی اظهار کرد: با توجه به اینکه کلاس‌های درس در اسفندماه تنها چند روز پیش از ورود میهمانان نوروزی تعطیل می‌شوند زمان لازم برای آماده‌سازی مدارس را در اختیار نداریم و این مسئله در امر پذیرایی از آنها مشکل ایجاد می‌کند.

رمضانی با اشاره به اینکه تنها 30 درصد از مدارس آبادان مجهز به حمام هستند تصریح کرد: اینگونه امکانات برای پذیرایی از میهمانان ضروری هستند و فراهم کردن آنها موجب می‌شود تا بتوانیم در امر پذیرایی از آنها به نحو احسن عمل کنیم.

وی در پایان گفت: برای نوروز سال 91 تعداد 58 مدرسه آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی را در اختیار داریم که در صورت همکاری مسئولان شهرستان این تعداد از این میزان نیز بیشتر خواهد شد.

:
:
:
آخرین اخبار