تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
احداث پل عابر پیاده تمام مکانیزه در آبادان
شهردار آبادان از احداث پل عابر پیاده تمام مکانیزه رو به روی دانشگاه آزاد آبادان خبر داد.

محمودرضا شیرازی امروز در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به تردد روزانه تعداد زیادی از عابران پیاده و دانشجویان در منطقه‌ای که دانشگاه آزاد اسلامی آبادان و هم‌چنین بیمارستان طالقانی واقع شده و به دلیل حوادث ناگواری که گاهی شاهد به وقوع پیوستن آنها در این منطقه هستیم تصمیم گرفتیم تا یک پل عابر پیاده تمام مکانیزه را در این اتوبان احداث کنیم.

وی با اشاره به تعداد 14 هزار نفری دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه آزاد آبادان تصریح کرد: این تعداد دانشجو باعث افزایش حجم تردد در این منطقه می‌شود و با توجه به اینکه این بلوار یک بلوار اصلی است و خودروها با سرعت از این اتوبان عبور می‌کنند لذا برای جلوگیری از بروز تصادفات و حوادث بیشتر اقدام به احداث این پل خواهیم کرد.

شهردار آبادان در خصوص مقدمات این طرح گفت: در حال حاضر مشاور شهرداری مطالعات خود را در خصوص چگونگی احداث این پل به اتمام رسانده و طرح خود را به شهرداری ارائه کرده که ما از بین چند طرح پیشنهادی زیباترین آنها را انتخاب کردیم.

شیرازی افزود: اعتبار پیش‌بینی شده برای احداث این پل بالغ بر 450 میلیون تومان است و طرح را اکنون به مناقصه گذاشته‌ایم و به امید خدا عملیات اجرایی آن به عنوان راه ارتباطی بین دانشگاه آزاد تا بیمارستان طالقانی بعد از نوروز سال 91 آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به محل نامناسب توقف تاکسی‌های شهری در مقابل دانشگاه آزاد آبادان خاطرنشان کرد: در حال برنامه‌ریزی برای محوطه‌سازی در رو به روی دانشگاه آزاد برای توقف تاکسی‌های شهری هستیم که پیمانکار مربوط به این طرح نیز مشخص شده و عملیات تجهیز کارگاه را نیز به اتمام رسانده‌است.

شهردار آبادان ادامه داد: این محوطه در مکانی جلوتر از دانشگاه و پل احداث خواهد شد.

شیرازی در پایان گفت: احداث ایستگاه تاکسی‌ها در نزدیکی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تغییر چیدمان مبلمان شهری و زیباسازی محیط آن منطقه و تبدیل آن به مکانی مفرح برای دانشجویان انجام خواهد شد.
:
:
:
آخرین اخبار