تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۱۴۸۱۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ماموریت ویژه یک تیم دانشگاهی برای حل و فصل اختلافات طایفه ای در باغملک
یک تیم دانشگاهی و کارشناسی برای آسیب شناسی و حل و فصل اختلافات طایفه ای در منطقه 'پتک' باغملک مستقر شده است
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: یک تیم دانشگاهی و کارشناسی برای آسیب شناسی و حل و فصل اختلافات طایفه ای در منطقه 'پتک' باغملک مستقر شده است.

علی حسین حسین زاده با اشاره به ماموریت ویژه خود برای حل و فصل اختلافات طایفه ای در شهرستان های باغملک و رامهرمز اظهار کرد: از روز یکشنبه هفته جاری با همراهی یک تیم کارشناسی و دانشگاهی و بختیارپور مشاور امنیتی استاندار به منطقه اعزام شده ایم.

وی افزود: این تیم با رویکرد جدید علمی و اجتماعی به دنبال آسیب شناسی مشکل به عنوان یک مساله اجتماعی و حل و فصل آن با کمک مردم و نخبگان محلی است.

حسین زاده وضعیت فعلی منطقه را آرام اعلام کرد و گفت: تنها راهکار حل این اختلافات کمک مردم محلی و نخبگان است که گفت وگو با این افراد از امروز آغاز شده است.

بر اساس این گزارش، درگیری بین 2 طایفه در منطقه 'پتک' باغملک بیش از هشت سال پیش به دلیل اختلافات ملکی آغاز شد. افراد مرتبط با این درگیری در بیش از 9 روستای باغملک و 2روستای رامهرمز ساکن هستند. از سال 94 تاکنون 22 نفر از 2 طرف کشته شده اند.

این درگیری هفته گذشته مجدد در باغملک آغاز شد که منجر به کشته شدن 2 نفر و زخمی شدن تعدادی دیگر شد. این درگیری جمعه شب گذشته به رامهرمز کشیده شد که یک کشته و 6 نفر مجروح به دنبال داشت.

هر از چند گاهی آتش درگیری بین این 2 طایفه روشن می شود و تلاش برای صلح تاکنون نتیجه ای نداده است.

شهرستان های باغملک و رامهرمز در شرق خوزستان واقع شده‌ اند.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: روستای پتک ، باغملک
:
:
:
آخرین اخبار