تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۱۴۸۲۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام:
دولت در معرفی وزرا به مجلس با نمايندگان تعامل داشته باشد
کابینه اقتصادی دولت باید از تجربه و کارایی لازم برخوردار باشد و مهم‌ترین برنامه اقتصادی خود را موضوع اشتغال قرار دهد
نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در معرفي وزرا به مجلس با نمايندگان تعامل داشته باشد، گفت: کابینه اقتصادی دولت باید از تجربه و کارایی لازم برخوردار باشد و مهم‌ترین برنامه اقتصادی خود را موضوع اشتغال قرار دهد.

علی گلمرادی امروز اظهار کرد: عدم هماهنگی و عمل در کابینه اقتصادی دولت مشخص است و بارها در اظهار نظرهای اعضای کابینه اقتصادی دولت مطالبی مطرح می‌شد که کاملاً با هم مغایر بود.

وی افزود: متاسفانه دیده می‌شود که اظهار نظر رئیس بانک مرکزی درباره نرخ ارز با نظر وزیر اقتصاد در همین باره با هم مغایر است. این کار باعث می‌شود سرمایه‌گذاران نتوانند اعتماد کافی داشته باشند.

عضو کمسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: کابینه اقتصادی دولت باید از تجربه و کارایی لازم برخوردار و به علم روز اقتصاد مسلط باشد. باید مهم‌ترین برنامه اقتصادی دولت دوازدهم موضوع اشتغال باشد.

گلمرادی در مورد رابطه دولت و مجلس گفت: مجلس هماهنگی خوبی با دولت دارد و مجلس از هر کمکی که در راستای منافع ملی باشد، دریغ نخواهد کرد. دولت باید در جریان معرفی وزرا به مجلس با نمایندگان تعامل داشته باشد. قطعا هیچ وزیری بدون تعامل با وکلای مجلس عملکرد خوبی نخواهد داشت.

وی در ادامه در مورد مشکلات آب و فاضلاب در استان و حوزه انتخابیه خود اظهار کرد: در عرض سه ماه گذشته، پنج طرح بزرگ در مورد موضوعات مهم استان خوزستان در دستور کار هیأت وزیران قرار گرفت که یکی از این طرح‌ها موضوع حل مشکلات آب و فاضلاب، شبکه‌های آب و فاضلاب و شبکه آبرسانی خوزستان بود.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام در خانه ملت با اشاره به پیگیری‌های خود در این رابطه، متذکر شد: پروژه نخست این طرح 9 هزار و 540 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که طی آن آب اکثر شهرها و روستاهای استان را زیر پوشش قرار می‌دهد. این طرح تقریباً نهایی شده و یک‌ سوم اعتبارات آن بابت سال اول، ماه گذشته به استانداری خوزستان ابلاغ شده است.

گلمرادی با بیان اینکه حل مشکلات فاضلاب 18 شهر استان و همچنین اصلاح شبکه‌ها نیز به 6 هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد، خاطرنشان کرد: باید با رایزنی با دولت این اعتبارات تامین شود.

وی در پایان در رابطه با حل مشکل فاضلاب حوزه انتخابیه خود گفت: دولت در مورد مشکلات فاضلاب اعتبارات خوبی در نظر گرفته است اما باید نگاه بیشتری به این موضوع داشته باشد چرا که شهرستان‌های بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام نقش کلیدی در اقتصاد کشور دارند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار