تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۱۴۸۳۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان:
کارگروه حقوق شهروندی با آموزش به هدف خود می رسد
کارگروه حقوق شهروندی استان خوزستان با آموزش های مختلف می تواند به اهداف خود دست یابد
کارگروه حقوق شهروندی با آموزش به هدف خود می رسدمعاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: کارگروه حقوق شهروندی استان خوزستان با آموزش های مختلف می تواند به اهداف خود دست یابد.

 علی حسین حسین زاده شامگاه گذشته در نشست کارگروه حقوق شهروندی استان خوزستان اظهار کرد: اولین جلسه کارگروه است و در زمان استاندار قبلی کارها در بحث حقوق شهروندی شروع ولی بیشتر جنبه نظری داشت و قبل از تدوین منشور حقوق شهروندی خوزستان در این زمینه کارهایی را انجام دادند که گام بسیار خوبی بود.

وی افزود: به علت فضای انتخاباتی و درگیر شدن دستگاه ها با انتخابات، کارگروه حقوق شهروندی در خوزستان تشکیل نشد و امروز اولین جلسه آن با تعیین اعضا و در چارچوب دستورالعمل های منشور حقوق شهروندی از سوی  دفتر ریاست جمهوری آغاز شده برگزار شد و امیدواریم شاهد اثربخشی آن در خوزستان باشیم. بحث حقوق شهروندی و اثرات آن را در خوزستان با تشکیل مرتب جلسات مرتبط و توجه ویژه به این امر دنبال می کنیم و اگر به آن اهمیت داده شود آن وقت مطمئن باشید اثربخشی های آن را در استان شاهد خواهیم بود.

حسین زاده بیان کرد: برخی مشکلاتی که در استان مطرح شده، با حوزه های رضایت اجتماعی در کنار اعتماد و سرمایه اجتماعی به شکل های به بحث حقوق شهروندی ارتباط دارند. یکی از مهمترین شیوه ها این است که حقوق شهروندی را از آنچه در چارچوب آنچه مصوب شده کمی جلوتر ببریم و در شهر و محل زندگی اجرایی و رعایت کنیم که چگونه اجرایی و منتشر می شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: در حوزه حقوق شهروندی، شهرداری و شهردار باید حضور داشته باشند و در صورت امکان افراد دیگر را نیز باید به آنها اضافه کنیم.

حسین زاده با بیان اینکه در بحث کمیته آموزش، جلسه بعدی شیوه اجرایی مدنظر قرار داده شود، یادآور شد: استاندار خوزستان همواره تاکید کرده که در حوزه کارهای فرهنگی و اجتماعی هرگونه برنامه اجرایی موردنیاز دنبال شود و از صرف هزینه ها هراسی نداشته باشید.

وی عنوان کرد: برای این کارگروه، پروانه ولوی انتخاب شد که سابقه طولانی در این حوزه دارد و از چهره های مطرح دانشگاهی هستند. ضمن اینکه یک بحث حقوق شهروندی بحث بانوان است یک بانو انتخاب شده است.

حسین زاده گفت: دستگاه ها عنوان کردند که حقوق شهروندی یک مبحث گسترده ای است و حقوق شهروندی یک فرهنگ است و برای اینکه به عنوان یک میدان فرهنگی در یک جامعه تعریف شود که هرکسی در این میدان قرار گرفت رفتار خود را متناسب با آن میدان تعریف کند می توان گفت باید کار همه جانبه انجام داد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان افزود: آنچه که بین همه دستگاه های اجرایی انسجام داشتیم این بود که از منظر آموزش باید کارهای بسیاری را انجام داد و در بحث حوزه آموزش دو مصوبه داشتیم اول اینکه به تمامی شهرستان ها ابلاغ شود و دیگری سامانه ای برای این کار راه اندازی شود.

حسین زاده تصریح کرد: برای جلسه آینده اولین دستور کار این است که دستگاه ها چگونه کار را آغاز کنند و به چه ترتیب باشد و برای جلسه بعد دستورالعمل به دستگاه ها ابلاغ می شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار