تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۱۴۸۳۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قهرمانی تیم کشتی کارگری خوزستان در رقابت های جهانی
تیم کشتی فرنگی کارگران استان خوزستان که به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در رقابت های جهانی شرکت کرده بود توانست با کسب هفت مدال زرین در اوزان مختلف به قهرمانی برسد
پنجمین دوره مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کارگران جهان در لتونی برگزار شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان اندیمشک روز شنبه گفت:تیم کارگری شهرداری اندیمشک نماینده ایران با هفت کشتی گیر در وزن های 59،71،75،80،85 ،98 و 130 در این مسابقات شرکت کرد.

کیومرث آریان متین افزود:در وزن 59 کیلوگرم این رقابت‌ها اشکان قلی کیانی با شکست 8 بر 0 کشتی گیرانی از اتریش، فرانسه و فنلاند در فینال رقابت‌ها به مصاف کشتی گیری از استونی رفت و موفق شد با نتیجه 8 بر 0 مدال طلای رقابت‌ها را بر گردن آویزد.

وی افزود:در وزن 71 کیلوگرم امین سوری با شکست کشتی گیرانی از فنلاند، لتونی، فرانسه در فینال به مصاف کشتی گیری از اتریش رفت و با پیروزی 8 بر 0 بر این حریف به مقام قهرمانی دست یافت و در وزن 75 کیلوگرم حسن شیرمرد در رقابت ها ، مدال طلا را بدست آورد.

آریان متین گفت:در وزن 85 کیلوگرم وحید زیدوند ،در وزن 98 کیلوگرم محمد بیرانوند با شکست حریفان قدر خود مدال طلای رقابت‌ها را کسب کردند.

وی گفت:در سنگین وزن این رقابت‌ها ایمان بهرام سری ابتدا کشتی گیر تونسی را با حساب 11 بر 0 از پیش رو برداشت و در دور بعد با ضربه فنی کردن کشتی گیری از استونی به فینال راه یافت. در فینال نیز با اجرای یک فن کول انداز و ضربه فنی کردن حریف فرانسوی در 6 ثانیه ابتدایی مقام قهرمانی رقابت‌ها را بدست آورد.

سرمربی تیم کشتی فرنگی شهرداری اندیمشک نیز به خبرنگار ایرنا گفت:مسابقات المپیاد کارگری جهان از 23 خردادماه به میزبانی کشور لتونی برگزار شده که تیم کشتی فرنگی شهرداری اندیمشک به عنوان تنها نماینده جمهوری اسلامی ایران در این رقابت ها حضور داشت.

حسن زیدوند با بیان اینکه این نخستین بار است که تیمی یکدست از استان خوزستان به نمایندگی از ایران در مسابقات جهانی کارگری حضور پیدا می کند گفت:با توجه به اینکه تیم کشتی فرنگی شهرداری اندیمشک سابقه قهرمانی جام باشگاه های کشور را دارد و هر هشت کشتی گیر این تیم در مسابقات کشوری موفق به کسب مدال شده اند این تیم به عنوان نماینده کشورمان در این مسابقات انتخاب شد.

اشکان قلی کیانی ، احمد خرسانی پور، امین سوری، حسن شیرمهد،مهدی هدایی، وحید زیدوند ، محمد بیرانوند ، ایمان بهرام سری نفرات تیم کشتی کارگران شهرداری اندیمشک تنها نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات جهانی لتونی می باشند.

این تیم را اسکندر عیسوند ،فرزاد ایمانعلیزاده،رضا زرروش به عنوان مربی و نیز محمود عیسوند مدیر فنی و یونس زیدوند به عنوان مشاور همراهی کردند.

این دوره از رقابت‌ها با حضور کشتی گیرانی از لتونی، ایران، فنلاند، استونی، فرانسه و اتریش برگزار و تیم ایران با کسب 7 مدال طلا مقام قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

تیم ایران در دوره قبلی مسابقات نیز مقام قهرمانی رقابت‌ها را در کشور ایتالیا بدست آورده بود.
شهرستان اندیمشک در کشتی فرنگی قهرمانان بسیاری تربیت کرده است.

اندیمشک قطب ورزش کشتی جهان لقب گرفته است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار