تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۴۸۷۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نامه دوستداران محیط‌زیست رامهرمز به مديركل منابع طبيعي استان خوزستان:
از تخریب محیط‌‌زیست در روستای سرطای رامهرمز جلوگیری کنید
دوستداران محیط‌زیست و اهالی روستای سرطای رامهرمز خواستار جلوگیری از تخریب محیط‌زیست در این شهرستان شد.

جمعی از دوستداران محیط‌زیست و اهالی روستای سرطا رامهرمز طی نامه‌ای خطاب به مدیرکل منابع طبیعی استان خوزستان اظهار داشتند: همان‌گونه که مستحضرید طبیعت استان خوزستان به دلیل کوتاهی‌های مسؤولان دست‌اندرکار به بیابان تبدیل‌شده است و امروز به عذابی مثل ریز گردها بر آسمان استان و مهمان همیشگی ما خوزستانی‌هاست تبدیل‌شده است.

 بی‌شک این بلای دامن‌گیر حاصل دست‌رنج مدیرانی بوده است که درگذشته نه‌تنها مراقبت نکردند بلکه به‌واسطه مسائل سیاسی و منافع دنیوی با واگذاری‌های بی‌رویه در قالب معدن که ارزش اقتصادی پایینی دارد بی‌رحمانه بر پیکره طبیعت تاختند.

متأسفانه در هرجایی از طبیعت شهرستان رامهرمز که نگاه می‌کنی جز ویرانی چیزی دیگری به چشم نمی‌بینی، رامهرمزی که ناصرخسرو در سفرنامه‌اش می‌نویسد «زمانی که از آبادان راهی فارس شدیم از رامهرمز عبور کردیم. روز حرکت کردیم ولی شب بود زیرا که همه از میان جنگل عبور کردیم».

جناب مدیرکل، تنها منطقه باقیمانده از چنگال طبیعت‌خواران، حوزه آبخیزداری سرطان رامهرمز است که عده‌ای سال‌هاست از طریق دوستان خود در منابع طبیعی و صنایع و معادن استان در این حوزه که جنگل‌کاری شده است نسبت به اخذ مجوز معدن تلاش می‌کنند.

متأسفانه اداره کل منابع طبیعی با بی‌توجهی به بی‌پاسخ گذاشتن درخواست‌های واصله، عملاً نگرانی‌های ما دوست‌داران طبیعت را به دنبال داشته و حکایت از یک پروسه خطرناک را در ذهن متبادر می‌سازد.

 از جنابعالی که از مدیران پیشکسوت این استان هستید انتظار می‌رود از گذشته تلخ که طبیعت امروزی را به ارمغان آورده و به دنبال آن فرار مغزها، مهاجرت بی‌رویه، بیماری‌های لاعلاج، گرمای طاقت‌فرسا را به همراه داشته تا آینده‌ای متفاوت را برای حفظ طبیعت استان در سرلوحه‌ی مدیریت خود قرار دهید و دستور دهید هرچه سریع‌تر همکاران جنابعالی به‌دوراز روابط دوستانه دست رد به سینه این افراد منفعت طلب بزنند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار