تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۱۴۸۸۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
درنشست مطالبات دانشگاهیان از دولت دوازدهم عنوان شد:
حرکت در جهت تولید ثروت معیار انتصابات در وزارت علوم باشد
انتظار ما از دولت این است که مسئولی برای وزارت علوم تعیین شود که دانشگاه را به سمت تولید ثروت و رفع مشکلات جامعه پیش ببرد یعنی وزیری با تفکر توسعه ای و یا توسعه خواه انتخاب شود
استادیار دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: انتظار ما از دولت این است که مسئولی برای وزارت علوم تعیین شود که دانشگاه را به سمت تولید ثروت و رفع مشکلات جامعه پیش ببرد یعنی وزیری با تفکر توسعه ای و یا توسعه خواه انتخاب شود.

دکتر سید مرتضی افقه روز شنبه در نشست کرسی آزاد اندیشی با موضوع مطالبات دانشگاهیان از دولت دوازدهم در محل دانشکده علوم اظهار کرد: به تبع این انتخاب, تنها ملاحظه اصلی رییس دانشگاه نیز باید توسعه خواه بودن باشد و ملاحظات سیاسی در این انتخاب در وهله چندم اهمیت باشد.

استادیار دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز در این نشست در محل دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: باید نقش دانشگاه در جامعه مشخص شود این مراکز علمی باید مولد ثروت باشند و در جهت رفع مشکلات جامعه قرار گیرند.

ادامه داد: اگر این تعریف را بپذیریم دانشگاه باید محل تجمیع نیروهای فکری باشد و محور اصلی حضور عالمان در دانشگاه است.

افقه اضافه کرد: رئیس دانشگاه نیز باید در جهت جذب هیات علمی های با دانش تلاش کند و در جهت گرایش دانشجو در این راستا تلاش می کند و دانشگاهها را به مسیری می برد که نقش مولد ثروت بودن را ایفا کنند و کمتر از دانشگاه به عنوان ابزار سیاسی در جهت اهداف گروههای وزارت استفاده شود.

عضو هیات علمی دانشکده علوم ریاضی و کامپیوتر دانشگاه شهید چمران اهواز نیز دراین نشست اظهار کرد: : مشکلات فرهنگی دانشگاه را ازنبود استقلال می دانم و استقلال نداشتن از عدم اعتمادی است که برخی ها در مسندهای تصمیم گیری و نظارت بر دانشگاه به این نهاد دارند و فکر می کنند باید کنترل شود.

حمید ماجانی افزود: اگر دانشگاه کنترل شود نمی تواند اندیشه ورز و جسور باشد و برای توانمندسازی دانشگاه باید از همین جا شروع شود چون در صورت ترس، مجبور به دادن امتیاز به یکدیگر می شوند.

وی ادامه داد: استقلال دانشگاه در کنار ارتباط بین حوزه و دانشگاه موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

یکی دیگر از اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: بزرگترین خواسته این است که از دولت بخواهیم مسائل حاشیه ای را کنار بگذارد و افراد توسعه نگر و با تفکر توسعه ای را بر دانشگاهها حاکم کند و توسعه در راستای آموزش عالی، پرورش فکر و مولد بودن دانشگاهها باشد.

دکتر علیرضا زراسوندی افزود: باید دانشگاه را محل زایش بدانیم و دانشگاهها نیاز به یک بازسازی و تحول فرهنگی دارند.

وی بیان کرد: دولت باید در جهت حفظ شان و نگاه ویژه به مسائل فرهنگی در دانشگاه گام بردارد.

زراسوندی تاکید کرد: اگر قرار باشد اتفاق مثبتی برای دانشگاهها صورت گیرد در این دولت است در غیر این صورت فکر نمی کنم دیگر اتفاقی بیفتد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار