تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۱۴۹۰۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
820 میلیارد ریال مجموع اعتبارات دزفول در سال 96
مجموع اعتبارات اختصاص یافته به شهرستان دزفول در سالجاری 820 میلیارد ریال می باشد
رئیس عمران و برنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول گفت:مجموع اعتبارات اختصاص یافته به این شهرستان در سالجاری 820 میلیارد ریال می باشد.

فریدون روغنی زادگان روز یکشنبه در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان دزفول در سالن فرمانداری افزود:از این میزان اعتبار 485 میلیارد ریال مربوط به اعتبارات تملک دارایی ها و 344 میلیارد ریال اعتبارات متوازن می باشد که توسط سازمان برنامه و بودجه به شهرستان دزفول اختصاص یافته است.

وی افزود:از این اعتبارات یک درصد سهم بسیج،10 درصد سهم آبرسانی روستایی ،پنج درصد سهم اجرای طرح هادی روستایی و حوزه های علمیه می باشد که در مجموع 174 میلیارد ریال خواهد شد و حدود 650 میلیارد ریال دیگر به سایر بخش ها و طرح های نیمه تمام اختصاص خواهد یافت.

روغنی زادگان گفت:طبق مصوبات 87 میلیارد ریال به آب وفاضلاب روستایی و شهرداری،2 میلیارد و 700 میلیون ریال به اداره های ثبت احوال و اسناد،2 میلیارد و 750 میلیون ریال به امور قضایی،200 میلیون ریال به امداد و نجات،هفت میلیارد ریال به آموزش فنی و حرفه ای ، 34 میلیارد ریال به آموزش و پرورش عمومی ،2 میلیارد و 430 میلیون ریال برای انرژی،146 میلیارد ریال برای بهداشت،یک میلیارد و 120 میلیون ریال برای توانبخشی بهزیستی اختصاص خواهد یافت.

وی گفت:همچنین 100 میلیارد ریال برای توسعه خدمات روستایی و عشایری،6 میلیارد و 20 میلیون ریال برای حفاظت از گونه های زیستی،44 میلیارد ریال برای حمل و نقل و راه و شهرسازی ،32 میلیارد ریال برای حوزه های علمیه،2 میلیارد و 470 میلیون ریال برای رسانه ها،750 میلیون ریال برای صنایع دستی،پنج میلیارد و 120 میلیون ریال برای صنعت و معدن و شهرک های صنعتی،27 میلیارد ریال برای فرهنگ و هنر ،35 میلیارد ریال برای کشاورزی و منابع طبیعی ،750 میلیون ریال برای گردشگری ،238 میلیون ریال برای مدیریت پسماند هزینه خواهد شد.

روغنی زادگان ادامه داد:هشت میلیاردو 400 میلیون ریال برای میراث فرهنگی،2 میلیارد و 140 میلیون ریال برای منابع آبی و آبیاری کشاورزی و 44 میلیارد ریال به ورزش و تفریح اختصاص یافته است.

**بخش صنعت در دزفول برای ایجاد یکهزار فرصت شغلی نیازمند اعتبارات ویژه است

به گزارش خبرنگار ایرنا مهراب عبدالهی رئیس اداره صنعت ،معدن و تجارت دزفول نیز در این نشست با انتقاد از کمبود اعتبارات بخش صنعت ، معدن و تجارت گفت:از سال گذشته کمترین توجه در بحث اعتبارات به این اداره شده ضمن اینکه ساختمان این اداره به دلیل فرسودگی خطر ساز شده است.

وی خواستار تخصیص اعتبارات قابل توجه به این اداره در راستای ایجاد اشتغال در بخش صنعت شد و گفت:طبق پیش بینی صورت گرفته در سال 96 باید بیش از یکهزار فرصت شغلی در بخش صنعت در دزفول ایجاد شود که برای تحقق این هدف باید اعتبارات ویژه ای اختصاص یابد.

عبدالهی افزود:بخش صنعت و معدن در دزفول نیازمند اعتبارات تملک دارایی است تا بتواند به این بخش مهم رسیدگی کند.

رضا جوروند سرپرست اداره کتابخانه های دزفول نیز با بیان اینکه کتابخانه فتح المبین این شهرستان نیازمند تعمیر و تجهیز می باشد گفت:از 16 کتابخانه عمومی شهرستان دزفول 11 کتابخانه وضعیت بحرانی دارند که اگر کتابخانه کوی آزادگان تکمیل شود بخشی از این مشکلات حل می شود .

وی با اشاره به اینکه تکمیل کتابخانه آزادگان دزفول 35 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد گفت:اگر مشکلات کتابخانه های دزفول حل نشود تا سه سال آینده با مشکلات عدیده ای در این حوزه مواجه خواهیم شد.

محمد گلچین پور مدیر آب وفاضلاب روستایی شهرستان دزفول نیز گفت:وضعیت آب روستایی در شهرستان دزفول از بحران نیز گذشته است و روزانه با تهدیدات مردمی در خصوص آب روستایی مواجه هستیم و مشکل آب دارد به یک بحث امنیتی در شهرستان دزفول تبدیل می شود.

وی افزود:از پنج سال پیش مطالعات آبرسانی به روستاهای سبزاب و سربیشه انجام شده ولی به دلیل تامین نشدن اعتبار لازم این مطالعات بلاتکلیف مانده است .

وی با بیان اینکه وضعیت آب روستایی در شهرستان دزفول موجب شرمندگی شده است خواستار حمایت هرچه بیشتر مسئولان در جهت حل مشکلات این حوزه شد.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: دزفول
:
:
:
آخرین اخبار