تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۴۹۱۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان خبر داد:
رقابت بیش از 62 هزار داوطلب کنکور 96 در خوزستان
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در خوزستان از شرکت بیش از 62 هزار داوطلب خوزستانی در آزمون سراسری سال 96 طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه 14 و 15 تیرماه خبر داد
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در خوزستان از شرکت بیش از 62 هزار داوطلب خوزستانی در آزمون سراسری سال 96 طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه 14 و 15 تیرماه خبر داد.

دکتر عبدالله پارسا با اعلام این خبر افزود: از این تعداد 21 هزار و 623 داوطلب در شهر اهواز هستند و دانشگاه شهید چمران اهواز میزبان 51 درصد از این داوطلبان خواهد بود.

وی با بیان اینکه در شهر اهواز چهار حوزه اصلی میزبان داوطلبان برگزاری کنکور سراسری هستند، گفت: در این راستا دانشگاه شهید چمران با میزبانی از 11 هزار و 18 نفر (پنج هزار و 585 خانم و پنج هزار و 433 آقا)، موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان و دانشگاه پیام‌نور با میزبانی از چهار هزار و 692 نفر، آموزش و پرورش با میزبانی از چهار هزار و 183 داوطلب و دانشکده فنی پسرانه شهید چمران با میزبانی از یک‌هزار و 730 نفر، حوزه‌های اصلی برگزاری کنکور سراسری در اهواز هستند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به برگزاری آزمون سراسری گروه‌های آزمایشی رشته ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنج‌شنبه، افزود: در دانشگاه شهید چمران 2 هزار و 917 نفر در رشته ریاضی و یک‌هزار و 25 نفر در رشته انسانی رقابت می‌کنند؛ همچنین عصر روز پنج‌شنبه، 750 داوطلب در رشته هنر در این حوزه به رقابت می‌پردازند.

پارسا ادامه داد: صبح روز جمعه نیز، در این دانشگاه چهار هزار و 504 داوطلب برای شرکت در آزمون رشته تجربی و در عصر این روز یک‌هزار و 822 داوطلب برای آزمون رشته زبان خارجی حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به فعالیت باجه رفع نقص کارت اهواز، گفت: این باجه از صبح فردا، سه‌شنبه در مقابل درب شمالی دانشگاه روبروی پل پنجم از ساعت 8:30 تا 12 و از ساعت 14 تا 18 پاسخگوی داوطلبانی خواهد بود که در کارت ورود به جلسه آن‌ها نقص وجود دارد؛ به داوطلبان توصیه می‌شود که در صورت نیاز در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به این باجه مراجعه کنند تا در صبح روز آزمون مشکلی برای آن‌ها پیش نیاید.

معاون آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: پیشنهاد می‌شود که داوطلبان هم در نوبت صبح و هم در نوبت عصر به‌موقع در حوزه‌های آزمون حاضر شوند، چرا که درب حوزه‌ها نیم ساعت پیش از شروع آزمون بسته خواهد شد. به دلیل مسائل امنیتی از ورود خودروهای شخصی به محوطه دانشگاه جلوگیری می‌شود، اما به تعداد کافی اتوبوس از مقابل درب پل پنجم برای دواطلبان پیش‌بینی شده است؛ داوطلبان توجه کنند این درب تنها راه ورود به حوزه خواهد بود.

پارسا خاطرنشان کرد: داوطلبان دقت کنند که کارت ورود به جلسه خود را حتماً به همراه داشته باشند؛ چراکه از ورود داوطلبی که کارت به همراه نداشته باشد، جلوگیری خواهد شد؛ همچنین از آوردن وسایل اضافی اکیدا خودداری کنند. در بسیاری از مواقع دیده شده است که داوطلبان، به‌ویژه خانم‌ها، تعداد زیادی گوشی موبایل و کیف به همراه خود می‌آورند که برای تحویل آن‌ها به باجه‌های دریافت امانات وقت، هزینه و انرژی زیادی صرف می‌شود، علاوه بر اینکه تا لحظات آخر در صف تحویل امانات معطل خواهند شد.

وی عنوان کرد: همچنین تا یک ساعت پس از آغاز آزمون، اجازه ترک جلسه تحت هیچ شرایطی به داوطلبان داده نخواهد شد تا انگشت‌نگاری و تصدیق عکس از داوطلبان انجام شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار