تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۱۴۹۲۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان:
سد چمشیر به مدیریت‌وکنترل آب رودخانه‌زهره کمک می‌کند
احداث سد "چمشیر" در بالادست رودخانه زهره، اثر مثبتی در تامین منابع آبی برای مناطق تحت پوشش این حوضه آبی و مدیریت و کنترل آب آن دارد
معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان گفت: احداث سد "چمشیر" در بالادست رودخانه زهره، اثر مثبتی در تامین منابع آبی برای مناطق تحت پوشش این حوضه آبی و مدیریت و کنترل آب آن دارد.

هوشنگ حسونی‌زاده اظهار کرد : به علت آنکه سدی بر روی رودخانه زهره قرار ندارد، آب آن را نمی‌توان کنترل کرد و این مساله باعث می‌شود تا آبی که وارد روخانه می‌شود، کنترل نشود.

وی افزود: هنگامی که آب رودخانه تنظیم نباشد و سدی تنظیمی بر روی آن قرار نداشته باشد، در زمان سیلاب، شاهد سیل خواهیم بود و اگر خشکسالی باشد، آبی در رودخانه نیست و این مساله‌ای است که در رودخانه زهره نیز شاهد آن هستیم.

معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: با احداث سد چمشیر در بالادست رودخانه زهره، می‌توان آبی که وارد این رودخانه می‌شود را با توجه به شرایط مختلف تنظیم کرد تا در تمام فصول شاهد وجود آب در این رودخانه باشیم.

حسونی زاده با بیان این‌که احداث سد چمشیر در بالادست رودخانه زهره اثر مثبتی در تامین منابع آبی برای مناطق تحت پوشش این حوضه آبی دارد، گفت: سد چمشیر در بالادست رودخانه زهره و در خارج از استان قرار دارد. عملیات احداث این سد در حال اجرا است اما مراحل اجرایی آن به کندی پیش می‌رود اما احداث آن می‌تواند در تامین منابع آبی برای مناطق تحت پوشش حوضه رودخانه زهره موثر باشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار