تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۱۴۹۳۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان اعلام کرد:
نرخ‌نامه هیچ‌کدام از اصناف تغییر نکرده است
با درخواست افزایش نرخ‌نامه‌های اصناف و اتحادیه‌ها بدون توجیه قانع‌کننده موافقت نمی‌شود
معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: با درخواست افزایش نرخ‌نامه‌های اصناف و اتحادیه‌ها بدون توجیه قانع‌کننده موافقت نمی‌شود.

ابوالقاسم کوره‌چینی اظهار کرد : درخواست‌هایی از سوی برخی از اصناف و اتحادیه‌ها برای افزایش تعرفه‌ها و نرخ‌نامه به سازمان صنعت ارائه می‌شود اما به دلیل آنکه این درخواست‌ها دلایل قانع‌کننده ندارند، موافقتی با آن‌ها صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: برای افزایش تعرفه‌ها و نرخ‌نامه اصناف و اتحادیه‌ها باید آنالیز قیمت از سوی آن‌ها ارائه و دلایل افزایش قیمت به صورت تخصصی و واقعی عنوان شود تا بتوان در خصوص افزایش قیمت موارد درخواستی تصمیم‌گیری کرد و در صورت عدم ارائه دلایل قانع‌کننده برای افزایش نرخ‌ها، درخواست آن‌ها رد و موافقتی انجام نمی‌شود.

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان این‌که قیمت مواد اولیه تغییر پیدا نکرده و شاهد ثبات بازار هستیم، عنوان کرد: به دلیل این‌که عوامل تاثیرگذار بر قیمت‌گذاری افزایش نداشته، نرخ‌نامه هیچ‌کدام از اصناف تغییر نکرده است و اگر صنفی درخواست افزایش قیمت در نرخ‌نامه یا تعرفه‌ خدمات خود را دارد، باید دلایل خود را با آنالیز قیمتی به سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان ارائه دهد.

کوره‌چینی تصریح کرد: در صورت ارائه درخواست از سوی اصناف برای تغییر قیمت تعرفه‌ها و نرخ‌نامه‌ها، درخواست در کمیته قیمت‌گذاری بررسی می‌شود و در صورتی که این کمیته موارد را تایید کند، کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی نظر نهایی را برای تغییر نرخ‌نامه اعلام می‌کند.

وی با بیان این‌که افزایش نرخ کالا و خدمات از سوی اصناف و اتحادیه‌ها به صورت خودسرانه، غیرقانونی است، گفت: در صورت مشاهده هرگونه تغییر نرخ‌نامه به صورت غیرقانونی و افزایش خودسرانه قیمت، بازرسان سازمان آن را گزارش خواهند داد و طبق قانون، جریمه‌های مختلفی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان خاطرنشان کرد: هیچ افزایش قیمتی در نرخ‌نامه‌ها تایید نمی‌شود و اگر کسی قیمت‌ها را به صورت خودسرانه افزایش دهد، تخلف است و با متخلفین نیز برخورد خواهد شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار