تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۴۹۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مديركل زندان‌هاي خوزستان:
زندان‌هاي اهواز به خارج از شهر منتقل مي‌شوند
مديركل زندان‌هاي خوزستان گفت: متاسفانه در حال حاضر همه زندان‌هاي شهرستان‌هاي استان در بافت شهري واقع شده‌اند و براي انتقال اين زندان‌ها به خارج از شهرها بايد ساختمان‌هايي جديد ساخته شود و اين كار زمان‌بر است.

به گزارش خوزنیوز،  رضا پوستچي در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: زندان‌هاي اهواز بسيار قديمي هستند و حدود 20 تا 30 سال پيش در بافت‌ غيرشهري ساخته شده‌اند، ولي با توسعه شهر اهواز به مرور زمان زندان‌ها در بافت شهري واقع شده‌اند. بر اساس سياست‌هاي جديد سازمان زندان‌ها، موظف هستيم زندان‌هاي جديد را در خارج از بافت‌ شهري احداث كنيم و زندان بايد حداقل 10 كيلومتر با ‌شهر فاصله داشته باشد.


 وي با بيان اين‌كه اين سياست‌ در ساخت زندان‌هاي جديد اعمال مي‌شود، افزود: زندان‌هاي رامهرمز و آبادان طبق اين سياست به خارج از شهر منتقل مي‌شوند و ساختمان جديد آن‌ها در حال ساخت است. زندان‌هاي جديدي كه به‌تازگي مجوز ساخت گرفته‌اند هم در خارج از شهرها احداث مي‌شوند و زمين‌هايي در خارج از محدوده شهري به آن‌ها اختصاص مي‌يابد.

پوستچي تصريح كرد: در حال حاضر زندان جديد رامهرمز در حال تكميل است و زندان آبادان هم تا يك سال آينده آماده استفاده خواهد شد. زندان جديد اهواز هم طبق مصوبه هيات دولت در خارج از شهر ساخته مي‌شود و با احداث محل جديد، زندان‌هاي "سپيدار" و "كارون" و همچنين كانون اصلاح و تربيت به ساختمان زندان جديد انتقال خواهند يافت.

مديركل زندان‌هاي خوزستان خاطرنشان كرد: هر شهرستان بايد يك زندان داشته باشد، ولي در شهر اهواز به دليل بالا بودن جمعيت زندانيان از دو زندان استفاده مي‌شود. زندان جديد با رعايت همه استانداردها ساخته مي‌شود و همه زندانيان شهر اهواز در اين مجتمع نگهداري خواهند شد.
:
:
:
آخرین اخبار