تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۱۴۹۴۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی:
لزوم تخلیه‌کالا در کنار رودخانه‌کارون بمنظور رونق بازارخرمشهر
نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تخلیه کالا در کنار رودخانه کارون به منظور رونق بازار شهرستان، گفت: منطقه آزاد اروند با شرط و شروطی برای خرمشهر فرصت طلایی است
عبدالله سامری در نشست شورای گفت‌و‌گو دولت با بخش خصوصی، اظهار کرد: منطقه آزاد اروند برای شهرستان یک فرصت طلایی است، اما این فرصت طلایی باید شرط و شروطی داشته باشد و باید قوانینی که برای منطقه آزاد اروند ایجاد می‌شود، به نفع مردم خرمشهر باشد.

 
وی ادامه داد: دقت، اهتمام و حساسیت هنگ مرزی در رابطه با شناور و لنج‌ها درست است و ما نسبت به انجام وظیفه آنها ارج می‌نهیم.
 
نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: برای این آبادان و خرمشهر منطقه آزاد اروند شد، تا محرومیت سال‌های سال شهرستان از زمان جنگ و تا کم‌کاری برخی از مسؤولان استانی و محلی برطرف شود.
 
وی بیان کرد: چندی پیش در بازار سیف خرمشهر محموله‌ای وارد شد که افرادی از اداره استاندارد و بهداشت اهواز برای بازرسی آن وارد کار شدند، در حالی که به آنها مربوط نبود، اگر مشکلی در آن محموله وجود داشت، باید مسؤولان مربوطه شهرستان وارد می‌شدند.
 
سامری متذکر شد: سازمان منطقه آزاد اروند باید در این زمینه ورود پیدا کند و مسؤولان اجرایی استان خوزستان را متوجه سازد که خرمشهر و آبادان در محدوده منطقه آزاد اروند هستند.
 
نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: باید لنج‌ها در کنار رودخانه کارون بار خود را تخلیه کنند، این عامل سبب می‌شود که بازارهای ما رونق پیدا کنند.

امکان وارد کردن ۷۰۰ میلیون دلار کالا در منطقه آزاد اروند وجود دارد/ در منطقه آزاد هیچ کالای قاچاق وارد نمی‌شود

معاون سرمایه‌گذاری و اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند با تاکید بر اینکه در منطقه آزاد هیچ کالای قاچاق وارد نمی‌شود، گفت: امکان وارد کردن ۷۰۰ میلیون دلار کالا در منطقه آزاد اروند وجود دارد.

محمدرضا معتمدی در نشست شورای گفت‌و‌گو دولت و بخش خصوصی، با تاکید بر اینکه در منطقه آزاد اروند هیچ کالایی قاچاق وارد نمی‌شود، اظهار کرد: ما به دستور دولت اجازه وارد کردن ۷۰۰ میلیون دلار کالا در منطقه آزاد هستیم.

وی ادامه داد: این حجم واردات شامل ۴۰۰ میلیون دلار کالای مصرفی و ۳۰۰ میلیون دلار کالای مسافرتی می‌شود که تاکنون حدود ۲۰ میلیون دلار کالای وارداتی داشتیم.
 
معاون سرمایه‌گذاری و اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: این حجم کالای وارداتی برای مردم آبادان و خرمشهر امتیاز است و باید از این امتیاز استفاده کرد.
 
معتمدی عنوان کرد: توقع ما این است که برای رونق کسب‌و‌کار، مسؤولان در کنار دستگاه‌های نظارتی، هنگ مرزی و نیروی انتظامی قرار گیرند، واقعیت این است که بحث قاچاق در خرمشهر با دیلم و دیگر مکان‌ها قابل قیاس نیست.
 
وی در پایان گفت: منطقه آزاد اروند همه تسهیلات را برای تجار و واردکنندگان فراهم کرده است و برای همین بسیاری از مقررات خود را تعلیق کرده است تا ساز‌و‌کاری برای آن شکل بگیرد.
 
مبارزه با قاچاق نباید تبدیل به پتکی بر سر مرزنشینان شود/ لزوم تعامل دو سویه واردکنندگان و نیروهای انتظامی

فرماندار ویژه خرمشهر با تاکید بر لزوم تعامل دو سویه واردکنندگان و نیروهای انتظامی، گفت: مبارزه با قاچاق نباید تبدیل به پتکی بر سر مرزنشینان شود.

ولی‌الله حیاتی در نشست شورای گفت‌و‌گو دولت و بخش خصوصی، اظهار کرد: همه ما باید در مدیریت سازمانی خود، قوانین و مقررات سازمان منطثه آزاد اروند را بپذیریم، چرا که این مصوبه‌ای توسط رئیس جمهور برای آبادان و خرمشهر تصویب شده است که برای این امر نیز گیت‌هایی در ورودی شهر احداث شده است.

وی ادامه داد: بنده مکرر شنیدم که ماموران مرزبانی و نیروی انتظامی نسبت به لنج و شناورهایی که از خرمشهر به سمت کشورهای عربی حرکت می‌کنند، مقررات بیشتری نسبت به دیگر لنج‌ها و شناورها انجام می‌دهد، نگاه‌ها به همه باید یکسان شود و از طرفی دیگر مقررات را باید منعطف کرد.
 
فرماندار ویژه خرمشهر گفت: شناورهای ما نیز باید موارد لازم را در قبال ماموران رعایت کنند و تعامل دو سویه برقرار شود، البته ما به صورت ویژه گزارشات زیادی نسبت به لنج‌هایی که قصد حرکت به سمت کشورهای عربی دارند، می‌شنویم که تبعیض شده است و ما امیدوار هستیم که با برخورد عطوفانه این مسائل حل شود.
 
حیاتی عنوان کرد: نباید امر مبارزه با قاچاق تبدیل به پتکی بر سر مرزنشینان شود، بر اساس قانون برخی از مرزنشینان باید از دریا و ساحل تجارت داشته و به عنوان اولویت اول اشتغال آنها به حساب می‌آید.
 
وی با تاکید بر اینکه باید مقوله منطقه آزاد پذیرفته شود، تصریح کرد: در منطقه آزاد اروند بحث قاچاق محلی از اعراب ندارد و باید در خارج از گیت‌ها به دنبال قاچاق باشیم.
 
فرماندار ویژه خرمشهر گفت: معیشت مرزنشینان برای ما خیلی مهم است و تمام مقررات باید منعطف باشد و بر اساس شرایط موجود باید گام برداریم و از طرفی دیگر همه واردکنندگان با نیروهای انتظامی و نظامی تعامل داشته باشند تا مشکل خاصی پدید نیاید.
 
وی بیان کرد: همه ما باید بپذیریم که تمام قوانین و مقررات منطقه آزاد اروند در آبادان و خرمشهر ساری و جاری شود و مالیات باید بر حسب منطقه آزاد اروند محاسبه شود و از طرفی دیگر معافیت نیز برای تجار و بازرگانان وضع شود.
 
حیاتی متذکر شد: ما باید از این واردات بازار کسب‌و‌کار را رونق دهیم تا بازار سیف احیا شود و در آن مکان اسکله‌ای احداث شود که باعث ایجاد نشاط کسب‌و‌کار در معاملات خواهد شد.
 
فرماندار ویژه خرمشهر گفت: زائران اربعین حسینی و زائران سفر راهیا‌ن‌نور به عنوان دو جامعه هدف ما به حساب می‌آید و باید در شهرستان بستر به صورتی فراهم شود تا زائران خرید خود را از اینجا تهیه کنند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار