تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۴۹۸۰۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند:
توقف و تاخیری در صدور پلاک‌های گذرموقت وجود ندارد
در زمان حاضر هیچگونه توقف و تاخیری در صدور پلاک‌های گذرموقت در این منطقه وجود ندارد
قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در زمان حاضر هیچگونه توقف و تاخیری در صدور پلاک‌های گذرموقت در این منطقه وجود ندارد.

عبدالله کعبی با اشاره به یکپارچه و همسان شدن شکل پلاک‌های گذرموقت در سطح تمامی مناطق آزاد کشور اظهار کرد: با توجه به این‌که پلاک‌های گذرموقت جدید برای سیستم پلیس راهور مشخص و تعریف شده است، در صورت بروز تخلفات احتمالی از سوی رانندگان و یا سرقت خودرو در سطح کشور امکان پیگیری و بررسی موارد مذکور از سوی پلیس راهور وجود دارد.

وی افزود: پلاک‌های گذرموقت جدید برای تمامی مناطق آزاد یک‌شکل است و تنها نام درج شده منطقه مربوطه در گوشه پلاک با یکدیگر تفاوت دارد.

کعبی با اشاره به موضوع تعویض پلاک عمومی خودروهای منطقه آزاد اروند با پلاک گذرموقت، اظهار کرد: تردد این خودروها در سطح کشور چندین سال است که به طور متوالی از سوی سازمان منطقه آزاد اروند در حال انجام است  و برای منطقه ما نیز اقدام جدیدی به شمار نمی‌رود.

وی ادامه داد: از نخستین روزی که پلاک‌های گذرموقت جدید به این سازمان تحویل شد، ما نیز آن‌ها را به آندسته از صاحبان خودروهای پلاک اروند که قصد دریافت مرخصی و خروج از محدوده منطقه را داشتند، تحویل دادیم.

کعبی تصریح کرد: در زمان حاضر خودروهایی که پلاک گذرموقت دریافت کردند، در سطح کشور بدون هیچگونه منع قانونی در حال تردد هستند.

وی گفت: سازمان منطقه آزاد اروند به لحاظ قانونی نخستین منطقه آزادیست که موضوع پلاک گذرموقت را در کشور رایج کرد و برای این اقدام مجوزهای قانونی لازم را دریافت و در اختیار دارد.

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به این‌که مناطق آزاد قشم و کیش نخستین بار است که دست به این اقدام زدند، گفت: منطقه آزاد اروند پیشگام در صدور پلاک گذرموقت برای مالکان خودروهای پلاک اروندی در میان سایر مناطق آزاد کشور است.

کعبی با بیان این‌که در بحث صدور پلاک گذرموقت هیچ محدویتی وجود ندارد، افزود: در زمان حاضر حدود 4 هزار پلاک گذرموقت ذخیره‌شده برای صدور در ماه‌های مرداد و شهریور (زمان اوج مسافرت‌های تابستانه) که با حجم بالایی از تقاضاها مواجه هستیم را در اختیار داریم.

وی با اشاره به این‌که در زمینه پلاک‌گذاری خودروهای ورودی به منطقه آزاد اروند نیز مشکلی وجود ندارد، گفت: روزانه 40 تا 50 دستگاه خودرو در منطقه آزاد اروند پلاک‌گذاری می‌شود و هیچ‌گونه مشکلی برای پلاک‌گذاری خودروهای ورودی به این منطقه وجود ندارد.

کعبی اظهار کرد: تمامی مراحل پلاک‌گذاری و یا تعویض پلاک‌های اروندی با پلاک گذرموقت، طبق روال معمول و به لحاظ قانونی در حال انجام است و از این بابت مشکلی وجود ندارد.

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت: هیچگونه محدودیتی در صدور پلاک گذرموقت به متقاضیان نداریم.

کعبی افزود: آن خبرگزاری که موضوع توقف صدور پلاک‌های گذرموقت در منطقه آزاد اروند را اعلام کرده به طور قطع ناشی از عدم آگاهی و نداشتن اطلاعات کافی در این‌باره بوده است.

وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد اروند هم به لحاظ تردد خودروها و هم به لحاظ تسهیلات، مزیت‌هایی دارد که اگر از سایر مناطق آزاد کشور بیشتر نباشد، کمتر هم نیست.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Afghanistan
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
0
0
لطف کنید خودروهای تصادفی رامجوزورودندهید.
امیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۴
0
0
باسلام
ازمسئولین منطقه آزاد اروند انتظار دارد با توجه به گستردگی امکانات اینترنتی و فراهم امدن نصب پلاک گذر موقت ترتیبی اتخاذ گردد تا این پلاکها که به پلاک ملی شباهت دارد فقط برای یکبار به هرخودرو اختصاص گردد و در صورت درخواست متقاضی جهت استفاده از مرخصی وتردد درسرزمین اصلی بدون نیاز به حضور در منطقه این امکان فراهم اید تا از طریق اتوماسیون برگ تردد ومرخصی صادر گردد و نیازی به تغییر چندباره پلاک نباشد
باتشکر
:
:
:
آخرین اخبار