تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۱۴۹۸۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پاپی‌زاده خبر داد:
پیازهایی که زیر آفتاب خوزستان دپو شد و گندید
به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌هایی از جمله ایجاد سردخانه نزدیک به مراکز تولید محصولات کشاورزی شاهدیم که محصولی مانند پیاز با قیمت ارزان از کشاورز خریداری و زیر آفتاب ۵۵ درجه دپو می‌شود
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌هایی از جمله ایجاد سردخانه نزدیک به مراکز تولید محصولات کشاورزی شاهدیم که محصولی مانند پیاز با قیمت ارزان از کشاورز خریداری و زیر آفتاب ۵۵ درجه دپو می‌شود.

عباس پاپی‌زاده در واکنش به افزایش بی‌رویه قیمت پیاز در تهران که طی دو هفته اخیر اتفاق افتاده، افزود: وقتی زنجیره تولید شکل بگیرد و واسطه‌ها هم حذف شوند، بسیاری از مشکلات حل می‌شود، همین مسأله پیاز که اکنون کیلویی حدود 5 هزار تومان در تهران فروخته می‌شود را 20 روز پیش کیلویی 400 تومان هم از کشاورز دزفولی نمی‌خریدند.

وی با اشاره به اینکه ما زیرساخت‌های لازم را برای تأمین به موقع محصولات و تنظیم بازار نداریم، تصریح کرد: من نماینده مجلس وقتی می‌خواهم به وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی این موضوع انتقاد کنم، می‌بینم قانون انتزاع که سال 92 مصوب شده تا وظایف را تحویل وزارت جهاد کشاورزی بدهیم، اما در عمل این قانون اواخر سال 94 اجرایی شده است و این وزارتخانه چه زمانی فرصت داشته، تا زیرساخت‌هایی مانند سردخانه را به وجود بیاورد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی پیاز را از کشاورز کیلویی 150 تا 200 تومان می‌خرند و بعد آن را زیر آفتاب 55 درجه دپو می‌کنند، بدون اینکه حتی سایه‌بانی روی آن باشد، چه توقعی می‌توان داشت جز اینکه بعد از 2 روز این محصول بوی تعفن بگیرد که تازه باید هزینه کرد تا آن را دفع کنیم و اکنون نیز پیاز کمیاب شده است. در نتیجه آنکه اکنون مصرف‌کننده ‌آسیب می‌بیند و یک ماه پیش هم تولیدکننده نابود شد.

طی دو هفته اخیر هر کیلوگرم پیاز در میادین میوه و تره‌بار به قیمت نهایت 3600 تومان و در مغازه‌های سطح شهر تا کیلویی 5000 تومان به فروش می‌رسد.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
0
0
چون اصفهانی ها در حال حاضر از پیاز کیلویی 4 و 5 هزار تومان بیشترین سود را دارند
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
0
0
خاک تو سر این وضعیت و کنترل میادین کنن که پیازها باید بگندن تو گرما اما مردم در میوه فروشی ها اون رو به قیمت بالاتر از میوه هایی مثل موز یعنی کیلویی بالای چهار هزار تومن تا شش هزار تومن بخرن .این یعنی چی؟؟!
:
:
:
آخرین اخبار