تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۱۴۹۹۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خواستار شد:
تخصیص اعتباراتی برای توسعه آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای خوزستان
از استاندار می‌خواهیم اعتباراتی را در حوزه کمک به توسعه و رونق آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای تخصیص بدهد
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: از استاندار می‌خواهیم اعتباراتی را در حوزه کمک به توسعه و رونق آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای تخصیص بدهد.

عبدالنبی سواعدی در شورای اداری استان که شب گذشته (چهارشنبه) در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مسیر توسعه با توسعه منابع انسانی میسر می‌شود و هیچ توسعه‌ای در هیچ نقطه از جهان اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه منابع انسانی آن نقطه توسعه پیدا کند. در حال حاضر توسعه منابع آموزشی معطوف به اشتغال و به عنوان یک امر مهم و زیربنای توسعه است و همه ما نیز با معضل بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنیم.

وی افزود: بنابراین امر به مهارت‌آموزی و توسعه مهارت‌آموزی بیش از پیش امر به معروف است و نباید این امر به معروف را که واجب دینی ما است، ترک کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان خاطرنشان کرد: همه ما مقابل جامعه مسوول هستیم و اگر این را به عنوان یک ضرورت می‌دانیم باید تلاش کنیم که مردم و جوانان را به مهارت‌آموزی و استفاده از فرصت‌های شغلی تشویق کنیم و جوانان را به سمتی پیش ببریم که زمینه مهارت، تخصص و کارآفرینی را در خودشان ایجاد کنند.

وی بیان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای متولی آموزش‌های کوتاه‌مدت غیررسمی در کشور است که در دو حوزه فعالیت می‌کند؛ آموزش بیکاران جویای کار فاقد مهارت در جهت تصدی مشاغل فنی و همچنین توسعه منابع انسانی شاغل برای ارتقای بهره‌وری که در راستای این مهم، سازمان در ادای رسالت خود برنامه های مختلفی را در طول سال اجرا می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، چندین برنامه در رأس امور اجرایی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای قرار گرفته است؛ بحث طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی و طرح کارآموزی در محیط کار واقعی، از این برنامه‌ها به شمار می‌روند.

سواعدی خاطرنشان کرد: اداره کل فنی و حرفه‌ای استان دارای حدود 50 مرکز بخش دولتی و دو مرکز علمی کاربردی است و همچنین دارای حدود 650 آموزشگاه آزاد هستیم.

وی بیان کرد: امیدواریم که بتوانیم به توسعه زیرساخت‌های آموزشی برای ارتقاء نیروی استان کمک کنیم. جا دارد از حمایت دکتر شریعتی برای کمک به توسعه آموزش مهارتی تشکر کنم و انتظار دارم که در حوزه حفظ اشتغال در بخش خصوصی بیشتر به ما کمک شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان بیان کرد: مراکز ارتقا شایستگی برای جبران مهارت در بین دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تاسیس می‌شود که دستورالعمل آن نیز ابلاغ شده و ما پی گیر آن هستیم. همچنین در کنار صنایع و صنوف، مراکز جوار صنعت را تأسیس می‌کنیم که در این مدت شش مرکز در استان راه‌اندازی شده است و امیدواریم به رونق توسعه و ارتقا بهره‌وری امکانات تولید کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش شده که به صورت سفارشی آموزش دهیم و تفاهم‌نامه‌های متعددی را با سازمان‌ها و مؤسسات مختلف بسته‌ایم. همچنین به جد پیگیر هستیم که بخش عمده‌ای از آموزش‌های مهارتی‌مان را در راستای بازار کار انجام دهیم. همچنین به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هم وارد شده‌ایم.

وی بیان کرد: در کنار پارک علم و فناوری نیز در حال ایجاد ظرفیتی برای آموزش در حوزه فناوری و راهبردی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و اشتغال دانش و فناوری نوین به کمک شرکت دانش‌بنیان هستیم که این طرح به صورت مشترک در حال انجام است.

سواعدی گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، نظام صلاحیت حرفه‌ای را پایه‌گذاری کرده است که برابر استانداردهای جهانی و مهارت در حال انجام است و در استان نیز در حال اجرای آن هستیم.

وی عنوان کرد: درخواست داریم که قانون الزام فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان اجرایی شود و از موازی‌کاری و حضور مجوز آموزش مهارتی توسط سازمان‌های مختلف، کمی جلوگیری به عمل آید.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان بیان کرد: در بحث آموزش‌های مهارتی کوتاه‌مدت یک متولی به اسم سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای وجود دارد که انتظار داریم عزیزان کمک کنند تا بتوانیم بخش خصوصی‌مان را نگه داریم؛ شاغلین بخش خصوصی آموزش فنی و حرفه‌ای، سه برابر شاغلین بخش دولتی در استان هستند.

وی با درخواست از استاندار خوزستان گفت: از دکتر شریعتی می‌خواهیم اعتباراتی را در حوزه کمک به توسعه و رونق آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای تخصیص بدهد. همچنین درخواست دارم شرکت‌های فعال استان، مسوولیت اجتماعی‌شان را نسبت به توانمندسازی جوانان ادا کنند و بخشی از سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران نیز باید برای توسعه منابع انسانی و همچنین تربیت نیروی ماهر مورد نیاز صرف شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار