تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۱۵۰۰۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ارسال ۲۰۰ اثر داخلی و خارجی به جشنواره شعر عربی رضوی خوزستان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان این که ۲۰۰ اثر به جشنواره شعر عربی رضوی رسیده است، گفت: شاعران خوزستانی حضور خوب و جدی در این جشنواره داشتند و از کشورهای امارات، لبنان، عراق، یمن و سوریه نیز آثاری به این جشنواره ارسال شده است
نشست هم اندیشی جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی با حضور استاندار خوزستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مسئولان شهرستان‌های شوش و کارون تشکیل شد.

محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این نشست گفت: همزمان با دهه کرامت هر ساله کنگره جهانی امام رضا(ع) شکل می‌گیرد. با توجه به اینکه خوزستان دروازه ورود تشیع به ایران است، بنا شد جشنواره شعر عربی در استان ما برگزار شود.

وی گفت: مراسم ورود نمادین کاروان امام رضا(ع) به ایران، ۵ مردادماه در خرمشهر برگزار می‌شود، همزمان در ارجان بهبهان و دزفول نیز چنین مراسمی برگزار خواهد شد. پس از آن ۱۰ مردادماه افتتاحیه جشنواره شعر عربی رضوی در مصلی شهرستان کارون و اختتامیه آن ۱۱ مرداد در مجتمع فرهنگی هنری دعبل خزاعی در شوش برگزار خواهد شد.

جوروند ضمن قدردانی از مسئولان دو شهرستان کارون و شوش افزود: با اعلام فراخوان جشنواره از مهر ۹۵ تا ۲۵ تیر امسال حدود ۲۰۰ اثر به جشنواره رسید. شاعران خوزستانی حضور خوب و جدی در این جشنواره داشتند و از کشورهای امارات، لبنان، عراق، یمن و سوریه نیز آثاری به این جشنواره ارسال شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: امسال در اختتامیه از دانشنامه امام رضا(ع) ارسالی از کنگره امام رضا(ع) و کتاب ترجمه اشعار امام خمینی(ره) توسط عباس حزباوی رونمایی خواهد شد.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام خضیراوی امام جمعه کارون، خنفری فرماندار کارون، سید شبر حسینی و عدنان غزی داوران جشنواره و نجاتی فرماندار شوش نظرات و پیشنهادات خود را درباره جشنواره بیان کردند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار