تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۱۵۰۰۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ثبت‌نام بیش از 33 هزار جویای کار خوزستانی در طرح کارورزی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از ثبت نام 33هزار و 680 نفر در طرح کارورزی خبر داد و گفت: از این تعداد 6هزار و 883 نفر واجد شرایط هستند و تعداد 98 بنگاه به عنوان واحد پذیرنده نسبت به ثبت نام این افراد اقدام کرده‌اند
سید نور محمدپور در جلسه کارگروه اشتغال استان که امروز، 31 تیرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: پس از این‌که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجوز لازم را در اختیار ما قرار دهد، این افراد را به سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی خواهیم کرد تا مهارت لازم را کسب کنند.

وی در خصوص شرایط ثبت نام کارورزان عنوان کرد: به لحاظ سنی حداکثر سن متقاضی در مقطع کاردانی 25سال، کارشناسی 28 سال و کارشناسی ارشد 33 سال است. همچنین در این زمینه نباید کمتر از سه سال از اخذ مدرک دانشگاهی گذشته باشد و دارا بودن معافیت دائم یا کارت پایان خدمت یکی دیگر از شرایط کارورزان است.

محمدپور تصریح کرد: عدم سابقه در دوره کارورزی، سپری شدن حداقل دو ماه از ثبت‌نام در مراکز کاریابی و مراکز شغلی از دیگر شرایطی است که در باید در خصوص طرح کارورز مورد توجه قرار گیرد و ثبت‌نام کنندگان باید از همه این شرایط برخوردار باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان درباره شرایط واحد پذیرنده عنوان کرد: واحد پذیرنده باید از دستگاه اجرایی مرتبط و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مجوز لازم را داشته باشد. سپری شدن حداقل یک سال از صدور پروانه کسب توسط دستگاه اجرایی و فعال بودن کارگاه یا شرکت، از دیگر شرایط در این زمینه است.

محمدپور اظهار کرد: نظارت مستمر بر فرآیند اجرای طرح براساس چهارچوب ابلاغی توسط دستگاه ناظر باید انجام گیرد تا شاهد اجرای درست طرح باشیم. ارایه گزارش عملکرد در فاصله زمانی ماهانه در سطح استان در کارگروه اشتغال و در فاصله زمانی سه ماهه در سطح کشور از دیگر مسایلی است که در اجرای این طرح باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: در این طرح 33 هزار و 680نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد 6هزار و 883 نفر واجد شرایط هستند و تعداد 98 بنگاه به عنوان واحد پذیرنده نسبت به ثبت نام این افراد اقدام کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خاطرنشان کرد: حق الزحمه در نظر گرفته شده برای کارورز در مقطع کاردانی حدود ۲۵۰ هزار تومان، کارشناس ۳۱۰ هزار تومان، کارشناس ارشد و دکترا ۳۵۰ هزار تومان است که باید در مدت زمان آموزش پرداخت شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار