تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۱۵۰۲۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان عنوان کرد:
تلاش برای گسترش مدارس سما در خوزستان
دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما خوزستان با بیان این‌که حدود 2 هزار و 500 دانش‌آموز در مدارس سما تحصیل می‌کنند، گفت: به دنبال گسترش مدارس سما در استان هستیم
دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما خوزستان با بیان این‌که حدود 2 هزار و 500 دانش‌آموز در مدارس سما تحصیل می‌کنند، گفت: به دنبال گسترش مدارس سما در استان هستیم.

دکتر مهرداد افشون اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های سازمان سما که گسترش آموزش‌های مهارت محور و تربیت تکنسین‌هایی است که بتوانند پس از فارغ‌التحصیلی جذب بازار کار شوند، باید با مراکز علمی فرهنگی بزرگ استان به‌خصوص اداره‌کل آموزش و پرورش تعامل گسترده‌ای داشته باشیم.

وی افزود: در همین راستا اخیراً تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش داشتیم که براساس آن دانش‌آموزان براساس طرح برون‌سپاری خدمات آموزشی برای بخش عملی دروس خود از امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی مدارس سما استفاده می‌کنند. تا پایان تیرماه گذشته حدود 2 هزار و 500 دانش‌اموز در 22 مدرسه سما تحصیل می‌کردند که این عدد امسال به بیش از سه هزار دانش‌آموز خواهد رسید.
 
دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما خوزستان گفت: برگزاری دوره‌های ضمن خدمت برای معلمان مدارس، گسترش مدارس هوشمند و توسعه مدارس در مناطق محروم نیز از جمله اولویت‌های ما هستند و در این زمینه نیز گسترش مدارس در خرمشهر، آبادان، لالی، اندیکا و هفتکل در برنامه کاری ما قرار دارد.

افشون تأکید کرد: برای پر کردن جای خالی ارتباط میان آموزش و صنعت یکی از سیاست‌های ما این است که هر دانش‌آموز یک حرفه را بیاموزد. این حرفه‌ها در هر استان با توجه به شرایط و صنایع بومی آن منطقه می‌توانند متفاوت باشند؛ به طور مثال در خوزستان می‌توان توانایی‌های مختلفی مانند سفالگری، حرفه‌های فنی، برق و الکترونیک را به دانش‌آموزان آموزش داد.

وی افزود: تلاش ما این است که دانش‌آموزان مدارس سما از همان دوره ابتدایی حرفه‌هایی را بیاموزند و از نظر سما، مدارس مطلوب چنین مدارسی هستند. ما به دنبال گسترش مدارس سما در استان هستیم و در همین راستا نیز حداقل 6 مدرسه امسال توسط سما در استان، در شهرهای ماهشهر، مسجدسلیمان، شوشتر و امیدیه در مقاطع ابتدایی و متوسطه راه‌اندازی خواهد شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار