تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۱۵۰۳۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اتاق بازرگانی اهواز:
بخش خصوصی خوزستان حمایت شود
رئیس اتاق بازرگانی اهواز با تاکید بر تلاش های اتاق های بازرگانی خوزستان برای رونق اقتصادی استان، خواستار حمایت بخش دولتی برای نتیجه بخش شدن این تلاش ها شد
 رئیس اتاق بازرگانی اهواز با تاکید بر تلاش های اتاق های بازرگانی خوزستان برای رونق اقتصادی استان، خواستار حمایت بخش دولتی برای نتیجه بخش شدن این تلاش ها شد.

شهلا عموری عصر چهارشنبه در نخستین جلسه کمیته هماهنگی اتاق های بازرگانی سه گانه خوزستان در سالن جلسات اتاق بازرگانی خرمشهر، اظهار کرد: از بخش خصوصی خوزستان انتظار رشد ۲۵ درصدی صادرات می رود اما این امر چگونه و با چه ابزاری قرار است عملی شود وقتی کل نقدینگی تجار اهواز در عراق بلوکه شده است.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز به مشکلات بانکی سد راه تولید استان هم اشاره کرد و گفت: کارخانه ها مشکلات متعددی در بخش بانک ها دارند و بخش خصوصی قادر نیست بانک ها را برای انصراف از گرفتن حقشان متقاعد کند و این مطالبه باید توسط دولت انجام شود.

وی افزود: مشکلات مختلفی از جمله مشکل با گمرک که منجر به پیشنهاد کد ترانزیتی و کریدور نفتی از سوی اتاق بازرگانی اهواز شد، وجود دارد وقتی گمرک خوزستان قادر به دعوت از رئیس گمرکات کشور برای مطرح کردن موضوع نشده چگونه از بخش خصوصی انتظار عملکرد بیشتر می رود.

عموری همچنین وجود مشاوران متعدد و اعمال قوانین محدود کننده در اتخاذ تعداد مشاور در خوزستان را از دیگر دلایل کم تر بودن علملکرد اتاق های بازرگانی خوزستان در زمینه ارائه طرح و برنامه به نسبت برخی اتاق های دیگر برشمرد.

وی وجود مشکلات مرزی از جمله متفاوت بودن تعرفه ها، سخت گیری ها امنیتی در مرزهای خوزستان را از دیگر موانع سد راه توسعه تجارت در خوزستان دانست.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز به عدم صدور ویزای متعدد برای بازرگانان اهوازی به عنوان دیگر مشکل اشاره کرد و گفت: قرار بود برای ۵۰ نفر ازسوی اتاق بازرگانی اهواز ویزای متعدد گرفته شود اما امروز و پس از گذشت یک ماه از توافق با طرف عراقی حتی یک ویزای متعدده نیز گرفته نشده است.

وی کم کاری اتاق های بازرگانی خوزستان را رد کرد و گفت: برنامه های پیشنهادی اتاق اهواز کم تر از سایر اتاق ها همچون اصفهان نیست اما بخش خصوصی قادر به اقناع مدیران دولتی نیست و نبود حمایت باعث شده حتی قادر به اعمال نرخ مصوب به اتحادیه خرما نیز نباشد.

عموری خواستار پر رنگ شدن نقش حمایتی دولت از بخش خصوصی برای فراهم شدن ساز و کارهای توسعه اقتصادی شد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار