تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۱۵۰۶۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:
عدم پرداخت حق آلایندگی توسط نیشکر به شهرستان کارون
شرکت توسعه نیشکر باتوجه به ایجاد آلایندگی و استفاده از زیرساخت های شهرستان کارون متاسفانه حق آلایندگی و ارزش افزوده قانونی را مطابق مصوبات مجلس و دستورالعمل های دولت به شهرستان پرداخت نمی کند
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از عملکرد شرکت توسعه نیشکر، گفت: شرکت توسعه نیشکر باتوجه به ایجاد آلایندگی و استفاده از زیرساخت های شهرستان کارون متاسفانه حق آلایندگی و ارزش افزوده قانونی را مطابق مصوبات مجلس و دستورالعمل های دولت به شهرستان پرداخت نمی کند.

جواد کاظمی نسب شامگاه یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کارون، که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با تاکید بر حرکت صنایع و دستگاه های اجرایی در مسیر توسعه و تقویت زیرساخت های شهرستان کارون اظهار کرد: انتظار می رود صنایع پیرامونی شهرستان کارون در روند توسعه کوت عبدالله و روستاهای تابعه مشارکت مستمر داشته باشند.

وی با ابراز تاسف از عملکرد شرکت توسعه نیشکر متذکر شد: شرکت توسعه نیشکر باتوجه به ایجاد آلایندگی و استفاده از زیرساخت های شهرستان کارون متاسفانه حق آلایندگی و ارزش افزوده قانونی را مطابق مصوبات مجلس و دستورالعمل های دولت به شهرستان پرداخت نمی کند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شرکت توسعه نیشکر موظف است در قبال زمین های کشاورزی مردم، فرصت اشتغال را برای جوانان کوت عبدالله مهیا و در جهت توانمند سازی تلاش کند.

کاظمی نسب خطاب به استاندار و مدیران دستگاهای اجرایی درخواست کرد: صنایع، دستگاه های اجرایی و سازمان ها در مسیر توسعه و تقویت زیرساخت های شهرستان کارون قدم های عملی بردارند.

وی عنوان کرد: شهرستان کارون نیازمند احداث شهرک صنعتی یا ناحیه صنعتی است تا عرصه و کانونی به منظور گسترش صنایع تبدیلی به ویژه برای محصول نخلستان ها و تاکستان ها باشد.

کاظمی نسب استقرار شعبه های دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور به منظور توسعه ظرفیت های آموزشی گسترش تحصیلات تکمیلی و فناوری های کاربردی را یک ضرورت جدی برای شهرستان کارون برشمرد و افزود: به طور حتم فراهم کردن فضای آموزش عالی در شهرستان بستر توسعه متوازن و پایدار را  به دنبال خواهد داشت.

وی با تاکید بر اجرایی شدن مصوبه شهرهای اقماری کنعان و ربیع بیان کرد:  یکى از راه‌حل‌هاى توسعهٔ شهرهاى جدید، توسعهٔ شهر و پخش جمعیت و تأسیسات شهرى به‌صورت اقمارى است.

کاظمی نسب خاطر نشان کرد: به منظور ارائه  خدمات رفاهی و تسهیل امور درمانی باتوجه به پرداخت های کلان حق بیمه توسطه کارگران و کارکنان ساکن در این محدوده و صنایع وابسته مردم نیازمند ایجاد و راه اندازی درمانگاه شبانه روزی تامین اجتماعی و تجهیز بیمارستان سینا در چارچوب وعده های پیشین معاون وزیر بهداشت و درمان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی اهواز هستیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به فقدان تجهیزات آتش نشانی در شهرستان کارون اظهار کرد: ما نگران هستیم که به دلیل نبود مرکز آتش نشانی در شهرستان کارون و پوشش  حواث شهرستان از جانب اهواز، شاهد اتفاقات ناگواری شویم که در این صورت همه ما مسوول هستیم.
مرجع / فـارس
برچسب ها: شهرستان کارون
:
:
:
آخرین اخبار