تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۱۵۰۶۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار حمیدیه:
مهم‌ترین مشکل حمیدیه عدم استقرار ادارات در آن است
فرماندار حمیدیه گفت: مهم‌ترین مشکل حمیدیه عدم استقرار ادارات در آن است
عاشور سواری‌پور در جلسه شورای اداری حمیدیه با انتقاد از اینکه این شهر مورد بی‌مهری واقع شده است، اظهار کرد: در سال گذشته کل اعتبارات این شهرستان ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود، که از این میزان تنها ۲۸درصد محقق شده است.

وی در مورد اعتبارات سال جاری با بیان اینکه در اعتباررات تملک دارایی تنها ۱۲ میلیارد تومان به شهرستان حمیدیه تعلق گرفته است، ابراز امید واری کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نگاه ویژه‌ای به شهرستان حمیدیه داشته باشد.

فرماندار حمیدیه با اشاره به میزان کل اعتبارات شهرستان حمیدیه در سال جاری، بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان است، یادآور شد: مجوز بیمارستان ۶۴ تخت خوابی با مساحت ۸هزار هکتار در دولت تدبیر برای این شهرستان گرفته شده است.

سواری‌پور با بیان اینکه پروژه درمانگاه حمیدیه به مساحت یک هزار و ۲۰۰ مترمربع کلنگ زنی شد است توضیح داد: با توج به برخورداری شهرستان از ظرفیت کشاورزی با کیفیت در آینده نزدیک نیز شهرک کشاوزی در حمیدیه احداث می‌شود.

وی با اشاره به کسب رتبه دوم شهرستان حمیدیه در سطح استان تاکید کرد: با توجه به برخورداری این شهرستان از 60 هزار نفر جمعیت احداث شهرک صنعتی در نقطه لازم است.

سواری، عدم استقرار ادارات در شهرستان حمیدیه را از مشکلات مهم این شهرستان عنوان کرد، و افزود: به شکل جدی پیگیر استقرار ادارات در این شهرستان هستیم.

وی با انتقاد از یکی از شرکت‌های استخراج نفت که قصد تصرف زمین سایت اداری در شهرستان حمیدیه را دارد، در خواست کرد: نمایندگان مجلس و سایر مسؤولان باید کمک کنند، تا از این شرکت خلع ید شود در غیر این صورت طرح استقرار ادارات در سایت اداری عقیم خواهد ماند.

سواری با اشاره به تکمیل مرکز بهداشتی شهرستان گمبوعه بیان کرد: این مرکز در مساحت 2 هزار متر در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: پروژه گازرسانی به منطقه گمبوعه نیز از دیگر اقداماتی است، که درصورت اجرا، ۳۶روستا از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

سواری‌پور در خصوص نیروگاه سیکل ترکیبی حمیدیه تشریح کرد: سرمایه گذار ایتالیایی سرمایه گذاری کرده است، از طرفی فاصله ۴۲ کیلومتر از خط اصلی تا محل جانمایی هزینه بسیاری برای سرمایه‌گذار در بر دارد، به همین دلیل مقرر شد، تا خط لوله گاز از کمترین مسیر منتقل شود.

وی مشک آب شرب بخش گمبوعه و خسرج را جدی توصیف کرد و عنوان کرد: در مسیر خسرج مشکل کم آبی تا حدودی حل شده اما این معضل همچنان در گمبوعه ادامه دارد، و با وجود، پیگیری‌های استاندار و اختصاص بخشی از آب غدیر، اما به دلیل وسعه بخش گمبوعه همچنان شاهد این مشکلات هستیم.

فرماندار حمیدیه فرسوده بودن خطوط انتقال برق را نیز از دیگر مشکل این شهرستان برشمرد و متذکر شد: به طور حتم شبکه برق این شهرستان نیاز به توسعه دارد، تا کمتر شاهد قطعی برق و حوادث ناشی از آن باشیم.

فرماندار حمیدیه در پایان کمبود اعتبارات در بخش شیلات، دامپزشکی، محیط زیست و بنیاد شهید از دیگر مشکلاتی عنوان کرد، که در شهرستان با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند و یاد آور شد: در سال جاری حتی یک ریال اعتبار به این سازمان‌ها تعلق نگرفته است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار