تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۱۵۰۶۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تامین گندم بذری مورد نیاز کشاورزان برای کشت پائیزه
گندم بذری مورد نیاز کشاورزان خوزستانی برای کشت پائیزه خریداری ، تامین و ذخیره سازی شده است
مدیرکل تعاون روستایی خوزستان گفت: گندم بذری مورد نیاز کشاورزان خوزستانی برای کشت پائیزه خریداری ، تامین و ذخیره سازی شده است.

مهدی صیاحی با بیان اینکه بیش از 20 هزار تن گندم بذری مناسب و اصلاح شده برای تولید بیشتر در هکتار ذخیره سازی شده و کشاورزان نگرانی در این خصوص نداشته باشند ، افزود:یکی از نیازهای کشاورزان برای فصل زراعی آینده تامین بذور مناسب و سازگار با آب و هوای خوزستان است که در این زمینه اقدام های لازم توسط مراکز خدمات تعاون روستایی انجام شده است.

وی ادامه داد: خرید میزان بذر مرغوب و استاندارد ، یکی از اقدام های اساسی تعاون روستایی برای تامین نیازهای کشاورزان گندم کار خوزستانی است.

صیاحی افزود: نیاز کشاورزان خوزستانی به بذور مورد نیاز برای کشت پائیزه در داخل استان تامین می شود.

کشت گندم پائیزه در استان خوزستان در نیمه دوم آبان ماه شروع و در نیمه دوم فروردین ماه کار برداشت گندم آغاز می شود.

امسال حدود یک میلیون و 352هزار تن گندم به قیمت تضمینی از کشاورزان خوزستان خریداری شد که از این حیث رتبه نخست را در کشور کسب کرد.

براساس اعلام وزارت جهادکشاورزی تاکنون هفت میلیون و 100هزار تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان سراسر کشور به نرخ تضمینی خریداری شده است.

مصرف سالانه گندم در خوزستان در بخش های نانوایی و عشایری حدود 504هزار تن و بقیه تولیدی استان مازاد برنیاز است.

استان خوزستان سالانه با تولید 14.5میلیون تن محصولات کشاورزی ، باغی و دامی و شیلاتی به ارزش بیش از 70هزار میلیارد ریال رتبه نخست را در کشور دارا است.

در این استان زرخیز با داشتن 1.2 میلیون هکتار زمین کشاورزی زیرکشت بیش از 120نوع محصول کشاورزی و باغی تولید می کند.

در صورت پایان طرح 550هزار هکتاری در خوزستان معروف به طرح مقام معظم رهبری ، تولیدات کشاورزی و باغی استان خوزستان به رقم 25میلیون تن خواهد رسید.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار