تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۱۵۰۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
«منجنيق» باغملک ثبت ملی شود
مسؤول انجمن دوستداران ميراث فرهنگي باغملك گفت: يكي از مناطق مهم تاريخي شهرستان باغملك منطقه «منجنيق» است.

يونس شفيعي در گفت و گو با ايسنا، خاطرنشان كرد: آثار باقي مانده در اين منطقه متعلق به دوران ساساني است و پل‌ها و ساختمان‌هاي آن هنوز وجود دارند كه نشان از وجود شهرنشيني
در آن منطقه است.



وي ادامه داد: مقدسي در كتاب آفرينش تاريخ خود در قرن سوم هجري اشاره به وجود شهري به نام «اوربه» می‌كند كه در حال حاضر در منطقه‌ «منجنيق» است. اين شهر به مرور زمان در اثر حوادث طبيعي ويران شد ولي آثاری از دوره ساساني و بعد از آن در اين منطقه يافت شده است.
اين دوستدار ميراث فرهنگي اظهار كرد: اين شهر تاريخي و باستاني هنوز ثبت ملي و مرمت نشده است. در اين شهر سفال‌هايي از دوره‌هاي اشكانيان، ساسانيان، سلجوقيان و دوره صفويه پيدا شده كه نشان از اهميت تاريخي اين منطقه دارد.
شفيعي خاطرنشان كرد: شهر منجنيق به حضرت ابراهيم (ع) و داستان رهايي او از آتش برمي‌گردد.  مردم اين منطقه به انتساب اين شهر به شهر حضرت ابراهيم (ع) معتقدند. علاوه بر آن بقعه‌اي در آن منطقه به نام شاه رودبند وجود دارد كه طبق اعتقاد مردم اين بقعه قدمگاه حضرت ابراهيم (ع) است. همچنين در اين منطقه تلي از خاكستر ديده مي‌شود كه درون آن خاكستر سياهي وجود دارد كه به باور مردم منطقه خاكستر همان آتشي است كه بر حضرت ابراهيم (ع) سرد شد.
برچسب ها: باغملک
:
:
:
آخرین اخبار