تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹
کد خبر: ۱۵۱۱۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استقبال از دو مدال آور خوزستانی رقابت‌های کشتی فرنگی جهان
پویا دادمرز و امین میرزا زاده دارنده دو مدال طلا و برنز رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان پس از ورود به اهواز مورد استقبال قرار گرفتند
پویا دادمرز و امین میرزا زاده دارنده دو مدال طلا و برنز رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان پس از ورود به اهواز مورد استقبال قرار گرفتند.

استقبال از دو مدال آور خوزستانی رقابت‌های کشتی فرنگی جهان

مراسم استقبال از این دو قهرمان کشتی جوانان جهان عصر سه شنبه با حضور مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، رییس هیات کشتی استان و سایر کشتی دوستان در فرودگاه بین المللی اهواز برگزار شد و با اهدا دسته گل از این ورزشکاران تقدیر به عمل آمد.

رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان در روزهای 13 و 14 مرداد ماه با حضور کشتی گیران سراسر جهان در کشور فنلاند برگزار شد که پویا دادمرز و امین میرزازاده به ترتیب صاحب دو نشان طلا و برنز شدند.

پویا دادمرز کشتی گیر وزن 50 کیلوگرم تیم ملی پس از شکست تمامی رقبای خود بر سکوی نخست قرار گرفت و امین میرزا زاده که در وزن 120 کیلوگرم به روی تشک رفت صاحب گردن آویز برنز شد.

تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران با هشت کشتی گیر در این رویداد حضور پیدا کرد و با کسب سه مدال طلا، یک نقره و یک برنز قهرمان این دوره از مسابقات شد.

کرامت عبدولی، امین کاویانی‌نژاد و آرمان علیزاده عبدولی سه کشتی گیر دیگر خوزستانی نیز در این مسابقات به ترتیب دو نشان طلا و یک برنز کسب کردند.

پویا دادمرز دارنده مدال طلا رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بسیاری خوشحال هستم از این که توانستم برای کشورم افتخار آفرینی کرده و کشتی فرنگی خوزستان را سربلند کنم.

وی عنوان کرد: رقابت تنگاتنگی با حریفان خود داشتم اما به لطف خدا توانستم دستورات کادر فنی تیم را به خوبی بر روی تشک اجرا کنم و اولین مدال تیم را کسب کنم.

وی گفت: در دیدار نیمه نهایی رقابت بسیار سختی با کشتی گیر ازبکستانی داشتم که فکر کنم سخت ترین کشتی من بود اما به لطف خدا پیروز میدان شدم.

دادمرز ادامه داد: در دیدار فینال به مصاف کوین جردن آمریکایی رفتم که عنوان دار جهان بود و چون عزم خود را برای مدال طلا بسته بودم با تمام دقت مقابل این کشتی گیر ظاهر شدم که خوشبختانه با نتیجه 6 بر صفر او را شکست دادم و به مدال طلا دست یافتم.

وی با اشاره به این که امروز کشتی فرنگی خوزستان حرف اول را در دنیا می زند و در آینده حرف های بسیاری برای گفتن دارد افزود: از فردا مجددا تمرینات خود را از سر خواهم گرفت و برای مسابقات جهانی سال آینده آماده خواهم شد زیرا به خوبی می دانم که حفظ عنوان قهرمانی سخت تر از کسب مدال طلا است.

در ادامه امین میرزا زاده سطح فنی این دوره از رقابت ها را بسیار بالا عنوان کرد و گفت: همه کشتی گیران برای کسب مدال آمده بودند و بر روی تشک با تمام قدرت رقابت می کردند که این موضوع کار ما را بسیار سخت تر کرده بود چرا که می خواستیم با دست پر به ایران برگردیم.

وی ادامه داد: همه بچه های تیم هم قسم شده بودند که عنوان قهرمانی این رقابت ها را برای کشور به ارمغان آورند و هیچ یک از کشتی گیران بر روی تشک کم نگذاشتند.

وی گفت: بسیار ناراحتم که نتوانستم با مدال خوش رنگ طلایی به ایران باز گردم اما مطمئن باشید که در مسابقات سال آینده مدال برنز خود را به طلا تبدیل می کنم.

میرزا زاده عنوان کرد: پس از شکست حریفان خود در دور اول و دوم در بازی سوم به مصاف زویادی پاتاریدزه قهرمان دو دوره قبل این مسابقات رفتم که متاسفانه نتیجه را واگذار کردم و در ادامه به مدال برنز دست یافتم.

وی گفت: به واقع بچه های خوزستان در این مسابقات خوش درخشیدند و نشان دادند که کشتی فرنگی ایران در آینده پشتوانه خوبی خواهد داشت.

در ادامه افشین حیدری مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: کشتی گیران خوزستانی با بازی‌های زیبا و به یاد ماندنی خود در راه رسیدن به کسب عنوان قهرمانی مسابقات جهانی بار دیگر به همگان ثابت کردند که کشتی فرنگی خوزستان قطب اول این رشته در جهان محسوب می شود.

وی افزود: شیران خوزستانی با کسب سه مدال طلا، یک نقره و یک برنز، اقتدار خود را به رخ جهانیان کشیدند که جا دارد این موفقیت بزرگ را به جامعه ورزش کشور و به ویژه کشتی خوزستان تبریک گفت.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
0
0
درود بر همه جوانان این آب و خاک خوزستان که همیشه مایه غرور مون میشن آفرین بر شما و به امید روزهای بهتر برای کشتی و ورزش شهر و استان
:
:
:
آخرین اخبار