تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴
کد خبر: ۱۵۱۳۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل فرودگاه های خوزستان :
حجاج بیت الله الحرام دیگر نگران تحویل بار در فرودگاه اهواز نباشند
امسال تحویل بار حجاج استان در بازگشت از زیارت با هدف تسهیل تردد در فرودگاه ،از طریق پست به درب منزل آنان صورت می گیرد تا زائرین در انتظار دریافت چمدان ها و اثاثیه خود معطل نشوند
مدیر کل فرودگاه های خوزستان گفت:امسال تحویل بار حجاج استان در بازگشت از زیارت با هدف تسهیل تردد در فرودگاه ،از طریق پست به درب منزل آنان صورت می گیرد تا زائرین در انتظار دریافت چمدان ها و اثاثیه خود معطل نشوند.

محمدرضا رضایی اظهار کرد : امسال پنج هزار و50 زائر خوزستانی در قالب 35 کاروان و با 18 پرواز در طی هشت روز کاری از مبداء فرودگاه اهواز به مقصد جده اعزام می شوند.

رضایی با با بیان اینکه فرودگاه در ایام سفر حجاج آمادگی کامل پذیرش مسافر را دارد گفت: واحدها و ادارات مرتبط با عملیات حج ، مدیریت ترمینال ، اداره فنی مهندسی و تاسیسات ، مراقبت پرواز ، ایمنی و آتش نشانی ، الکترونیک و مخابرات هواپیمایی و سایر واحد های عملیاتی اماده خدمت رسانی به زائرین بیت ا... الحرامند.

وی ادامه داد : در صورت بروز تاخیر در پرواز توسط شرکت هواپیمایی سعودی فرودگاه بین المللی اهواز اقدام به پذیرایی و رسیدگی به زائران خواهد نمود و در صورت طولانی شدن تاخیر در پرواز، محلی برای استراحت زائرین نیز پیش بینی شده است .

مدیر کل فرودگاه های خوزستان افزود: مساحت ترمینال فرودگاه اهواز امسال 2هزارو 500 متر مربع افزایش پیدا کرده که این افزایش ظرفیت سالن تردد، شرایط بهتری برای زائران و مسافران سرزمین وحی فراهم می کند.

رضایی در ادامه با اشاره به استقرار 2ژنراتور برق اضافه برای تامین برق اضطراری درفرودگاه اهواز گفت:برای ایمن سازی و کنترل برق فرودگاه اکنون چهار ژنراتور برق مستقر شده که در شرایط خاص قطعی برق به صورت اتوماتیک فعال و مانع از خاموشی گسترده دراین پایانه می شوند.

وی گفت :در ایام تردد حجاج، افرادی به عنوان راهنمای مسافر با لباس متحدالشکل در فرودگاه مزبور به حجاج راهنمایی و خدمات مسافری خواهند داد، همچنین ناوگان مسافربری درون شهری و برون شهری عمومی و تاکسی های فرودگاه افزایش یافته تا جابجایی مسافران به سهولت انجام گیرد.

مدیر کل فرودگاه های خوزستان تاکید کرد : به دلیل ظرفیت محدود سالن و سهولت تردد مسافرین در فرودگاه درایام اعزام زایران بیت الله الحرام، از این عزیزان تقاضا داریم تا حد امکان بدون همراه و بدرقه کننده به صورت تیمی یا کاروانی در فرودگاه برای اعزام حضور داشته باشند.

نخستین کاروان حجاج خوزستانی به سرزمین وحی 25مرداد و آخرین گروه نیز یکم شهریور از فرودگاه اهواز به مقصد فرودگاه جده رهسپار می شوند.

فرودگاه بین المللی اهواز روزانه بیش از 20 فرودگاه داخلی و خارجی پرواز دارد و روزانه 82 پرواز رفت و برگشت از این فرودگاه انجام می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار