تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۱۵۱۴۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افتتاح ساختمان جدید مرکز "آپا"ی خوزستان، به‌زودی
رئیس مرکز آپای خوزستان با بیان این‌که در سال گذشته مجموع رقم قرارداد‌های جذب شده توسط این مرکز بیش از یک میلیارد تومان بوده‌ است، از افتتاح ساختمان جدید این مرکز در هفته آینده در دانشگاه شهید چمران اهواز خبر داد
رئیس مرکز آپای خوزستان با بیان این‌که در سال گذشته مجموع رقم قرارداد‌های جذب شده توسط این مرکز بیش از یک میلیارد تومان بوده‌ است، از افتتاح ساختمان جدید این مرکز در هفته آینده در دانشگاه شهید چمران اهواز خبر داد.
 
دکتر محمد سروش در خصوص فعالیت‌های اخیر مرکز آپا، اظهارکرد: این مرکز بهمن‌ماه سال 94 با حضور وزیر ارتباطات در دانشگاه شهیدچمران اهواز افتتاح شد و محوریت مرکز آپا در خوزستان به این دانشگاه داده شد و تعدادی از دانشجویان توانمند و اعضای هیات علمی نیز با این مرکز همکاری کردند.
 
وی با بیان این‌که در ابتدای کار با نظر معاون پژوهشی دانشگاه، شورای علمی مرکز آپا راه‌اندازی شد، افزود: پس از راه‌اندازی این مرکز، دو نکته مدنظر بود؛ اول قراردادهایی که باید منعقد شوند تا مرکز آپا از لحاظ مالی بتواند فعالیت‌های خود را تداوم دهد و دوم، انجام وظیفه‌های مدنظر برای مرکز بود.
 
رئیس مرکز آپای خوزستان ادامه داد: این مرکز وظیفه خود را در سه بخش آگاهی‌رسانی، آموزش و پشتیبانی و پیشگیری انجام می‌دهد که در بخش آموزش، سال گذشته چهار دوره امتحانات برنامه‌نویسی محیط امن را با همکاری ICD استان در این دانشگاه برگزار شد که تمام کارهای آن توسط خود دانشگاه صورت گرفت.
 
سروش ادامه داد: برای بخش پشتیبانی و پیشگیری نیز در قالب دوره‌های آموزشی، صحبت‌هایی با دانشگاه‌های رامین و آبادان انجام شد و اکنون نیز یک برنامه‌ریزی جامع آموزشی برای استان با همکاری رئیس مرکز افتای خوزستان آماده شده است تا برای تمام دستگاه‌های اجرایی ارسال شود. سال گذشته در زمینه امداد رایانه‌ای، در بحث تروجان‌ها و برخی ویروس‌های رایانه‌ای، به سه نهاد مشاوره دادیم و با همکاری مرکز افتا، سرویس‌های لازم را به این نهادها ارائه دادیم.
 
وی با بیان ای‌که اکنون دو برنامه عمده توسط مرکز در حال پیگیری است، گفت: با حمایت رئیس دانشگاه، ساختمان مستقلی برای مرکز آپا در نظر گرفته شده است که هفته آینده افتتاح خواهد شد و برای آیین افتتاحیه این ساختمان، معاون سازمان فناوری اطلاعات نیز دعوت شده است.
 
رئیس مرکز آپای خوزستان گفت: بخش بعدی فعالیت‌ها، میزبانی مسابقات فتح پرچم است که دوره‌های اول و دوم این مسابقات در دانشگاه صنعتی شریف و دوره سوم آن در دانشگاه اصفهان برگزار شد و چهارمین دوره آن نیز به میزبانی دانشگاه شهیدچمران اهواز در نیمه دوم سال جاری برگزار خواهد شد؛ میزبانی این مسابقات رویداد خوبی است تا افراد مستعد در خوزستان و استان‌های مجاور جذب مرکز شوند.

 
سروش ادامه داد: همچنین در حال پیگیری هستیم که از مهرماه امسال ماهنامه یا دوماهنامه الکترونیکی این مرکز نیز به چاپ برسد تا در بخش خبری، علمی و تخصصی بتواند اطلاع‌رسانی کند.
 
وی در خصوص قراردادهای این مرکز در سال گذشته نیز عنوان کرد: این مرکز پیش از این طی قراردادهایی به دستگاه‌هایی مانند اداره استاندارد و جهاد کشاورزی خوزستان مشاوره‌های لازم را ارائه می‌کرد؛ هفته گذشته نیز با آبفا صحبت‌هایی انجام شد و به زودی قراردادی با این سازمان منعقد خواهد شد. چند پروژه دیگر نیز در حال انجام هستند و رقم قراردادهای جذب شده توسط این مرکز در سال گذشته، بیش از یک میلیارد تومان است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار