تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۱۵۱۵۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیین بزرگداشت سینما رکس آبادان برگزار شد
آیین گرامیداشت جان باختگان و شهدای سینما رکس آبادان، شامگاه جمعه از سوی جمعی از شهروندان این شهر، مقابل یادمان این شهیدان در خیابان امیرکبیر (امیری) برگزار شد
آیین گرامیداشت جان باختگان و شهدای سینما رکس آبادان، شامگاه جمعه از سوی جمعی از شهروندان این شهر، مقابل یادمان این شهیدان در خیابان امیرکبیر (امیری) برگزار شد.

آیین بزرگداشت سینما رکس آبادان برگزار شد

به مناسبت سی و نهمین سالروز حادثه آتش سوزی سینما رکس آبادان جمعی از مردم، خانواده جان باختگان آتش سوزی سینما، شهروندان آبادانی و خبرنگاران، یادمان شهدای سینما رکس گلباران شد.

شهروندان با حضور در یادمان شهدای سینما رکس، یاد و خاطره جان باختگان این حادثه را گرامی داشتند.

گروه نمایشی با عنوان «جان جانان» به کارگردانی مهدی پرویش با اجرای آیین دمباب زنی نمایش وقوع آتش سوزی سینما رکس را در چهار راه امیری و مقابل این سینما به نمایش درآورد.

شهروندان آبادانی در فضایی معنوی و آرام ضمن قرائت فاتحه و نثار دسته گل و گلاب با شهدای این فاجعه غمبار بیعت کردند.

در این اجتماع خودجوش مردمی که ساعاتی به طول انجامید، جمعی از حاضران به روایتگری حادثه دلخراش آتش سوزی سینما رکس پرداختند.

حاضران در این اجتماع، هویت بخشی به این واقعه تاریخی که سبب سرعت بخشی به جریان شکل گیری انقلاب اسلامی شد را از مسئولان خواستار شدند.

28 مردادماه 57 هنگامی که جمعی از شهروندان برای تماشای فیلم «گوزن ها» ساخته مسعود کیمیایی به سینما رکس رفته بودند، گروهی خرابکار وابسته به رژیم پهلوی با همکاری عاملان رژیم با مواد آتش زا، سالن سینما را به آتش کشاندند که در این حادثه حدود 400 شهروند، زنده زنده در آتش سوختند.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
0
0
لعنت خدا بر آمران این کشتار لعنت رسول خدا و 14معصوم بر آنها آمین
:
:
:
آخرین اخبار