تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۱۵۲۱۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تسهیل در صدور مجوز اقامتگاه‎‎های خانه‎ مسافر هندیجان
معاون گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از همکاری اداره‎کل در صدور مجوز برای اقامتگا‎ه‎های خانه‎مسافر این شهرستان خبر داد
معاون گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از همکاری اداره‎کل در صدور مجوز برای اقامتگا‎ه‎های خانه‎مسافر این شهرستان خبر داد.
 
محمدعلی خلیلی در مراسم افتتاح دفتر نمایندگی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هندیجان ضمن تبریک افتتاح این اداره و قدردانی از کسانی که در افتتاح این اداره، همکاری کردند، افزود: شهرستان هندیجان از قدمت کهنی در زمینه دریانوردی برخوردار و از دیرباز بندری فعال بوده است و از طرفی نیز دارای آثار و تپه‎های باستانی است که حفظ، نگهداری، بررسی، شناسایی و معرفی آن‎ها را در برنامه خواهیم داشت.

وی با اشاره به صنایع دستی هندیجان نیز عنوان کرد: این شهرستان دارای هنرهای رایج سنتی و دستی است که نیاز به احیا شدن دارند و ما امیدوار هستیم با استقرار اداره‌ی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در هندیجان و فعالیت آن، بتوانیم این هنرها را به واسطه‌ی برگزاری دوره‎های آموزشی، ترویج صنایع دستی، شناسایی و حمایت از صنعتگران احیا کنیم.

خلیلی توسعه‌ی گردشگری آبی و دریایی و زمینه‎های فرهنگی و مردم‎شناسی را از دیگر پتانسیل‎های شهرستان‎ هندیجان خواند و افزود: سعی کرده‎ایم در بحث صدور مجوز اقامتگا‎ه‎های خانه‎مسافر که تشریفات بروکراسی زیادی ندارد همکاری‎های لازم انجام شود. در این راستا مجری استانی این موضوع را مشخص کرده‎ایم که به واسطه‌ی آن شهروندان هندیجانی می‎توانند با مراجعه به مجری در مدت زمان کوتاهی، مجوز اقامتگاه عمومی تحت عنوان خانه مسافر را برای خانه‎های ‎ خود دریافت کنند.

او ادامه داد: "خانه‌ی هندیجان" که اداره‌ی میراث فرهنگی شهرستان را در آن مستقر کردیم نمونه و الگوی مناسبی برای صدور مجوز بهره‎برداری از اقامتگاه‎های بو‎مگردی است.

معاون گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: چنانچه جذب سرمایه‎‎های سرگردان و سرمایه‎گذار جدید در کوتاه مدت میسر باشد، برخی ساختمان‎های موجود در بخش دولتی و خصوصی وجود دارند که قابلیت تبدیل به اقامت‎گاه‎های بو‎م‎گردی، سفره‎خانه‎های سنتی و مراکز تفریحی را دارا هستند که به یاری خدا با فعالیت اداره‌ی میراث هندیجان و شناسایی افراد واجد شرایط، حمایت و پرداخت تسهیلات، می‎توان آن‎ها را به فعالیت در این زمینه در راستای توسعه گردشگری، شناسایی، معرفی و حفظ آثار تاریخی و حمایت از ترویج و توسعه هنرهای سنتی و صنایع دستی هندیجان ترغیب کرد.

او خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دلیل ماهیت چندوجهی خود، با مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، زیست‎محیطی و فرهنگی پیوند خورده است؛ بنابراین رونق و توسعه آن در هندیجان مستلزم این است که جامعه میزبان اعم از بخش‎های دولتی، عمومی، خصوصی و مردمی با یک نگاه مشترک و با یک تعامل بین بخشی این شهرستان را به عنوان یک مقصد گردشگری باتوجه به ظرفیت‎های بی‎نظیر آن به خصوص در زمینه توسعه‌ی گردشگری دریایی مطرح کنند.

خلیلی با بیان این‎که بیشتر شهرستان‎های خوزستان دارای اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستند افزود: تنها تعداد محدودی شهرستان از جمله حمیدیه و هویزه وجود دارند که هنوز دفتر نمایندگی در آن‎ها آغاز به کار نکرده است که در صدد هستیم تا به یاری خدا به زودی در این شهرستان‎ها نیز دفتر نمایندگی را راه‎اندازی کنیم.

معاون گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با بیان این‎که در حال حاضر رایزنی‎هایی با فرمانداران دو شهر هویزه و حمیدیه در راستای راه‎اندازی دفتر نمایندگی در این شهرها انجام شده است ابراز امیدواری کرد مکانی با شرایط مناسب برای این امر فرآهم آید و سازوکارهای اداری، زمینه و بستر نیز برای فعالیت در آن‎جا فراهم شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار