تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۱۵۲۷۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز صدور روادید برای زائران اربعین حسینی در خوزستان
با هماهنگی های صورت گرفته ، صدور روادید زائران اربعین حسینی در چهار شهر تهران ، مشهد ، کرمانشاه و اهواز توسط کنسولگری ها و سفارت عراق به صورت انفرادی و کاروانی انجام می شود
مسئول ستاد اربعین حج و زیارت خوزستان گفت:کار صدور روادید برای زائران اربعین حسینی در استان خوزستان همزمان در سه استان دیگر از روز دوشنبه آغاز شد تا نخستین گام در فرایند اعزام زائران برای شرکت در کنگره عظیم اربعین حسینی در عراق برداشته شود.

محمدامین یاقوت افزود: با هماهنگی های صورت گرفته ، صدور روادید زائران اربعین حسینی در چهار شهر تهران ، مشهد ، کرمانشاه و اهواز توسط کنسولگری ها و سفارت عراق به صورت انفرادی و کاروانی انجام می شود.

وی گفت: به همین منظور 60دفتر خدمات مسافری در شهرهای استان خوزستان که دارای مجوز از مدیریت حج و زیارت استان هستند تقاضاهای صدور روادید زائران را دریافت و به صورت متمرکز به کنسولگری عراق در اهواز جهت صدور روادید ارسال خواهند کرد.

مسئول ستاد اربعین مدیریت حج و زیارت خوزستان در ادامه گفت: زائران اربعین حسینی مدارک مورد نیاز برای صدور روادید از جمله گذرنامه را تحویل دفاتر خدمات مسافری و زیارتی داده ولی پیش از این باید در سامانه سماح ثبت نام کرده باشند.

به گفته یاقوت ، همه مراحل ثبت نام در سامانه سماح به صورت رایگان بوده و هزینه سفر هر یک از زائران با احتساب بیمه ، حق الزحمه زیارتی و هلال احمر به مبلغ حدود یک میلیون و 900هزار ریال از طریق سامانه قابل پرداخت خواهد بود.

وی افزود: از 30 شهریور ماه امسال مراکز صدور روادید از سوی کشور عراق از چهار مرکز به 12مرکز افزایش خواهد یابد که از این تعداد ، 2 مرکز سیار صدور روادید در آبادان و سوسنگرد فعال خواهند شد.

مسئول ستاد اربعین حج و زیارت خوزستان در ادامه با بیان اینکه تاکنون 26هزار زائر اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کرده اند افزود: هفت تا 10درصد متقاضیان سفر به کربلای معلا خوزستانی هستند.

یاقوت با بیان اینکه زائران اربعین حسینی نباید کار ثبت نام در سامانه سماح و تقاضای صدور روادید را به روزهای آخر منتهی به اربعین موکول کنند افزود: با این حال صدور روادید برای زائران اربعین حسینی تا سه روز قبل از روز اربعین ادامه می باید.

وی از زائران اربعین حسینی خواست به منظور دریافت بسته جامع خدمات رفاهی توسط دفاتر خدمات مسافری زیارتی مجاز در طول سفر اربعین ، از مراجعه به دفاتر غیرمجاز زیارتی که عموما به تعهدات خود عمل نمی کنند خودداری کنند.

بنا به این گزارش با وجود اینکه 18آبان روز اربعین حسینی است ولی حرکت کاروان های اربعین حسینی به سمت 2پایانه مرزی چذابه و شلمچه از 10 تا 15روز قبل شروع می شود و بازگشت آنان تا چهار روز پس از اربعین حسینی ادامه می یابد.

پایانه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز و پایانه مرزی شلمچه در 16کیلومتری غرب خرمشهر 2 کانون از سه کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی در سال 1395 بود.

در اربعین حسینی حدود 430هزار زائر از پایانه چذابه و 650هزار زائر از طریق مرز شلمچه راهی عتبات عالیات شدند.پیش بینی شده امسال شمار زائران اربعین حسینی در مقایسه با پارسال حداقل 20درصد افزایش یابد.

مرزهای شلمچه و چذابه از تیرماه 1382 پس از سرنگونی رژیم بعثی قرار برای تردد زائران دو کشور ایران و عراق و صادرات کالاهای غیرنفتی به این کشور فعال و عملیاتی شد.

قرار است مرز خسروی در استان کرمانشاه نیز به عنوان چهارمین مرز رسمی برای تردد زائران اربعین حسینی امسال بازگشایی شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار