تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۱۵۲۹۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان:
فرهنگ عشایری نسخه آموزشی خاص خودش را دارد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: در استان با فرهنگ جامعه عشایری مواجه هستیم و این فرهنگ نسخه آموزشی خاص خودش را دارد.

امید حاجتی ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: در ارتباط با آموزش و پرورش حوزه عشایری فقط اگر به تفکیک عشایر در مورد ساکن بودن و غیر ساکن بودن توجه داشته باشیم شاید درست باشد ولی باید جوانب دیگر موضوع را هم مورد توجه ویژه قرار داد.

وی افزود: هم اکنون حوزه آموزش و پرورش عشایری حدود یک و نیم درصد دانش آموزان استان را به خود اختصاص می دهد و به خاطر جمعیت کم معمولا فراموش می شود و زیر پونز فعالیت های آموزش و پرورش می رود. در آموزش مباحث فرهنگی خیلی مهم است و لزوما یکجانشینی برای تفکیک عشایر کافی نیست، فرهنگ و مسائل دیگر آنها هم اهمیت دارد.

حاجتی عنوان کرد: با فرهنگ جامعه عشایری مواجه هستیم و نسخه آموزشی خاص خودش را دارد. اگر بنا باشد بخش اعظمی از همین جامعه کم آموزش و پرورش عشایری را هم بخواهیم منتقل کنیم باید فاتحه دانش آموزان عشایر را بخوانیم.

وی در واکنش به دفاعیات مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از طرح جداسازی مدارس عشایری از مدیریت آموزش و پرورش عشایر استان گفت: طبیعی است که شما و مجموعه اداره کل به دلیل انجام کارهای مختلف در این زمینه بخواهید از این طرح دفاع کنید ولی همه در این شورا جمع شدیم تا اظهار نظر داشته باشیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار