تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۱۵۳۰۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس نظام صنفی کشاورزی شهرستان حمیدیه:
صندوق بیمه محصولات کشاورزی ورشکسته است
صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور عملاً یک صندوق ورشکسته است به همین دلیل استقبال از بیمه محصولات کاهش یافته است
رئیس نظام صنفی کشاورزی شهرستان حمیدیه با بیان اینکه دولت کشاورزان را در زمینه بیمه حمایت نمی‌کند، گفت: صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور عملاً یک صندوق ورشکسته است به همین دلیل استقبال از بیمه محصولات کاهش یافته است.

سیدمحمد هاشمی درباره پرداخت بیمه محصولات کشاورزان اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت کشاورزان را در زمینه بیمه حمایت نمی‌کند همچنین به دلیل اینکه صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور عملا یک صندوق ورشکسته است و دولت نیز اعتباری به آن تزریق نمی‌کند استقبال از بیمه کردن محصولات بسیار کاهش یافته است.

وی با اشاره به تزریق اعتبار دولت در بخش زیرساختی کشاورزی از جمله کانال بتنی و زهکش‌ها افزود: با توجه به اینکه کشاورز برای بیمه کردن محصولات اقدام به بیمه محصول می‌کند لذا  انتظار داریم بخشی از اعتباری که دولت برای زیرساخت‌های کشاورزی هزینه می‌کند را در صندوق بیمه تزریق کنند تا از این راه به کشاورز کمک کند.

 رئیس نظام صنفی کشاورزی حمیدیه گفت: بخشی از بیمه محصولات کشاورزی سال 95 کشاورزان خوزستان پرداخت شده اما تاکنون بیمه سال 96 پرداخت نشده است.

جانبداری مسئولان در تامین آب موجب اختلاف در منطقه می‌شود

وی درباره پرداخت حق‌آبه کشاورزان عنوان کرد: با توجه به اینکه با عقد قرارداد ازسوی سازمان آب و برق با کشاورز، این سازمان تعهد تامین آب زمین کشاورزی را بر عهده می‌گیرند لذا مسئولان در سازمان آب و برق از ابتدای کار کشاورزی با کشاورزان قرارداد نمی‌بندند. سازمان آب و برق زمانی با کشاورز قرارداد منعقد می‌کند که از نصف سال گذشته است.

هاشمی با بیان اینکه ضروری است در شورای کشاورزی عملکرد سازمان آب و برق بررسی و مشکل کشاورزان حل شود، ادامه داد: با توجه به اینکه عدم عقد قرار داد در 2 حالت پرداخت جریمه توسط کشاورز و عدم تامین آب کشاورزی توسط سازمان آب و برق را در پی دارد در نتیجه تنها متضرر کشاورز است؛ سازمان آب و برق به دلیل کمبود آب دیر اقدام به عقد قرارداد می‌کند.

وی در پایان بیان کرد: برخی از مسئولان به گونه‌ای در تامین آب اراضی کشاورزی دخالت می‌کنند  که موجب اختلاف در منطقه می‌شود. مسئولان اجازه دهند که جامعه کشاورزی مشکل خود را با متولیان آب برطرف کند به طور مثال برخی فرمانداران جانبداری می‌کنند و موجب متضرر شدن کشاورزان می‌شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار