تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۱۵۳۰۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس پارک علم و فناوری خوزستان عنوان کرد
پارک علم و فناوری خوزستان در جایگاه هفتم کشور
رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: در سال گذشته با فعالیت‌های ترویجی و تبلیغی میزان اختراعات و متقاضیان ثبت اختراع 2 و نیم برابر افزایش یافت که این میزان با تعداد جشنواره‌هایی که برگزار کردیم، نشان می‌دهد که فرهنگ اختراع در خوزستان در حال نهادینه شدن است.

بابک مختاری صبح امروز در نشستی که با حضور همایون یوسفی نماینده مردم اهواز، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان و سرپرست امور بانوان استانداری خوزستان در محل سالن جلسات پارک علم و فناوری برگزار شد، با اشاره به جمعیت بانوان استان، اظهار کرد: به یک ساختمان به‌عنوان مرکز رشد ویژه بانوان دانشجو و فارغ‌التحصیل در استان نیاز داریم.

وی تصریح کرد: از تعداد ۱۴0شرکت پارک علم و فناوری خوزستان و مراکز تابعه تعداد ۸۴ شرکت دانش‌بنیان داریم، از این نظر جایگاه هفتم را در کشور راداریم.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان توضیح داد: از تعداد ۳ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور تعداد یک هزار و ۴۶۴ شرکت در تهران، ۳۰۵ شرکت در اصفهان، ۱۰۷ شرکت در خراسان رضوی، ۱۰۵ شرکت در استان فارس و تعداد ۷۹ شرکت در استان یزد وجود دارد.

وی بیان کرد: استان‌هایی که به لحاظ سابقه گسترش پارک علم و فناوری بالاتر از استان خوزستان قرار دارند، به سال ۷۱ برمی‌گردند، پارک علم و فناوری خوزستان در سال ۸۸ تأسیس و از سال ۹۲ فعالیت خود را آغاز کرد.

مختاری گفت: در سال گذشته با فعالیت‌های ترویجی و تبلیغی میزان اختراعات و متقاضیان ثبت اختراع 2 و نیم برابر افزایش یافت که این میزان با تعداد جشنواره‌هایی که برگزار کردیم، نشان می‌دهد که فرهنگ اختراع در خوزستان در حال نهادینه شدن است.

وی با ابراز گله‌مندی از نحوه درآمد پارک علم و فناوری عنوان کرد: از حدود ۷۰ درصد اعتبارات که دولت به پارک‌های علم و فناوری تخصیص داده متأسفانه نتوانستیم درآمد اختصاصی داشته باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری  خوزستان بابیان اینکه از دوره تشکیل پارک علم و فناوری تا این دوره هیچ پروژه عمرانی جدیدی برای پارک تعریف‌نشده است، ابراز امیدواری کرد: در تلاش هستیم تا برای پارک علم و فناوری ردیف اعتباری مشخص کنیم.

وی با اشاره به وجود 10 پارک علم و فناوری در کشور از ردیف اعتباری بهره نمی‌برند خواستار تصویب طرح‌های عمرانی برای پارک‌های علم و فناوری خوزستان شد.

مختاری در پایان بابیان اینکه حدود 480 میلیارد تومان طرح‌های عمرانی ناتمام از دولت قبل روی دست دولت فعلی مانده است، متذکر شد: چنانچه برای این 10 پارک به ازای هرکدام یک میلیارد ریال طرح عمرانی در نظر بگیرند به‌طور حتم به هیچ جا برنمی‌خورد.

عقد تفاهم‌نامه با پارک علم و فناوری خوزستان/احداث مرکز مطالعات بانوان در خوزستان پیگیری می‌شود

سرپرست بانوان استانداری خوزستان گفت: در حوزه بانوان موضوعات مختلفی ازجمله ایجاد مرکز مطالعات بانوان و راه‌اندازی مرکز پژوهش‌های خانواده را به شکل جدی دنبال می‌کنیم.

سیده فرانک موسوی صبح امروز در نشستی که با حضور همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان، در محل سالن جلسات پارک علم و فناوری برگزار شد، با اشاره به حضور 63 درصدی بانوان در دانشگاه‌های کشور، اظهار کرد: با توجه به اینکه ظرفیت زیادی از دانشگاه‌ها متعلق به بانوان است، ضرورت دارد با توجه به نیازها و نقش آن‌ها در توسعه کشور و استان برنامه‌ریزی کرد.

وی با تأکید بر ضرورت بر فراهم کردن زمینه‌های رشد علمی بانوان، تصریح کرد: دولت موظف است برای فراهم کردن شرایط رشد بانوان تسهیل گری کند.

سرپرست امور بانوان استانداری خوزستان با اشاره به تفاهم‌نامه کانون شکوفایی خلاقیت و نوع آوری ویژه بانوان در خوزستان گفت: در تلاش هستیم مجوزهای بعدی در ارتباط با فعالیت بانوان اخذ کنیم، بانوان 50 درصد جامعه را تشکیل می‌دهند، به همین دلیل و با توجه به این ظرفیت اگر بنا باشد به توانمندی‌ها و خلاقیت‌های آنان توجه نشود قطعاً حیات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی آن‌ها به خطر می‌افتد.

وی در پایان اظهار کرد: در حوزه بانوان موضوعات مختلفی ازجمله ایجاد مرکز مطالعات بانوان و راه‌اندازی مرکز پژوهش‌های خانواده را به شکل جدی دنبال می‌کنیم.

در پایان این نشست تفاهم‌نامه کانون شکوفایی خلاقیت و نوع آوری ویژه بانوان در خوزستان بین پارک علم و فناوری و امور بانوان استانداری منعقد شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار