تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۵۳۱۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر توسعه فرهنگی و هنری سازمان منطقه آزاد اروند:
افتتاح اولین جشنواره تئاتر منطقه آزاد اروند
مدیر توسعه فرهنگی و هنری سازمان منطقه آزاد اروند از افتتاح اولین جشنواره تئاتر منطقه آزاد اروند ( یادواره شکست حصر آبادان ) در روز 26 شهریور ماه جاری خبر داد
خوزنیوز: مدیر توسعه فرهنگی و هنری سازمان منطقه آزاد اروند از افتتاح اولین جشنواره تئاتر منطقه آزاد اروند ( یادواره شکست حصر آبادان ) در روز 26 شهریور ماه جاری خبر داد.

همایون قنواتی گفت: در این جشنواره 10 گروه تئاتری از آبادان و خرمشهر شرکت می نمایند که شامل 6 تئاتر صحنه ایی و 4 تئاتر خیابانی به اجرای نمایش می پردازند.

وی افزود : این جشنواره برای اولین بار در منطقه آزاد اروند و با همکاری مرکز هنرهای نمایشی کشور برگزار می شود و برگزیدگان این جشنواره کار خود را در جشنواره تئاتر فجر ارائه می دهند.

قنواتی گفت: در سال‌های گذشته این جشنواره در مرکز استان برگزار می شد و از هر شهرستان یک الی دو گروه نمایشی شرکت می کردند که خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته این جشنواره امسال در منطقه آزاد اروند و با افزایش تعداد گروه‌های نمایشی آبادان و خرمشهر صورت می گیرد. که این امر باعث رقابت بیشتر بین گروهها ، رضایت مندی هنرمندان منطقه ، ارتقاء کیفیت سطح نمایش ها و اجرای عمومی بیشتر می شود.

وی اظهار داشت: افزایش فعالیت های هنری و فرهنگی باعث ارتباط بیشتر مردم با هنر، رشد و ارتقاء سطح فرهنگی منطقه می شود.

وی در پایان گفت: هیئت داوران این جشنواره شامل حسین مسافر آستانه ، جمشید خانیان و فرهاد قائمی مهدوی می باشد و این جشنواره از 26 الی 28 شهریور ماه جاری در سالن های نمایش آبادان و خرمشهر برگزار می گردد.
:
:
:
آخرین اخبار