تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۱۵۳۲۳۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قائم‌مقام سازمان منطقه آزاد اروند:
ورود اتباع عراقی بدون ویزا به منطقه آزاد اروند آغاز شد
خوشبختانه ورود اتباع عراقی بدون ویزا به محدوده منطقه آزاد اروند از روز دوشنبه آغازشده و در بحث تردد خودروهای عراقی به محدوده منطقه آزاد اروند نیز قرار است بعد از اربعین حسینی آغاز شود
قائم‌مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت: خوشبختانه ورود اتباع عراقی بدون ویزا به محدوده منطقه آزاد اروند از روز دوشنبه آغازشده و در بحث تردد خودروهای عراقی به محدوده منطقه آزاد اروند نیز قرار است بعد از اربعین حسینی آغاز شود.

عبدالله کعبی در دومین همایش تجلیل از فعالان حوزه گردشگری منطقه آزاد اروند که در اتاق بازرگانی خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: یک هفته اخیر به همراه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند برای پیگیری ورود اتباع عراقی بدون ویزا به منطقه آزاد اروند سفری به عراق داشتیم.

وی افزود: خوشبختانه ورود اتباع عراقی بدون ویزا به محدوده منطقه آزاد اروند از روز دوشنبه آغازشده و در بحث تردد خودروهای عراقی به محدوده منطقه آزاد اروند نیز قرار است بعد از اربعین حسینی آغاز شود.

قائم‌مقام سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: بر این اساس اتباع عراقی می‌توانند صبح به آبادان و خرمشهر بدون ویزا وارد شوند از امکانات این دو شهرستان استفاده کنند و بعدازظهر به کشور خود برگردند، ما یک بازار 3 میلیونی را در استان بصره برای آبادان و خرمشهر پیش‌بینی می‌کنیم که فعالان حوزه گردشگری می‌توانند از ظرفیت پیش‌آمده استفاده کنند.

وی با قدردانی از فعالان حوزه گردشگری در آبادان و خرمشهر که میزبان گردشگران این منطقه هستند، گفت: از کسانی که در پیشانی حوزه گردشگری آبادان و خرمشهر هستند درخواست می‌کنم مشکلات منطقه را به گردشگر نگویند، این گردشگر آمده لذت ببرد و تفریح کند، شما مزیت‌های آبادان و خرمشهر را به گردشگر بگویید تا گردشگر مجدداً به آبادان و خرمشهر برگردد.

کعبی اظهار کرد: باید تلاش کنیم بامحبت و مهربانی برای گردشگران احساس اعتماد و امنیت را فراهم کنیم، اینکه درجایی فراتر از مبالغ قانونی هزینه‌ای اضافه دریافت بشود گردشگر را از بازگشت به منطقه ناراحت می‌کند، این موردی است که گردشگران گلایه دارند.

وی همچنین به خاطره‌ای از دوران نمایندگی خود در مجلس و دیدار با مرحوم هاشمی رفسنجانی پرداخت و عنوان کرد: روزی خدمت مرحوم هاشمی رفسنجانی در مجلس رسیدیم ایشان گلایه داشتند، گفتیم حاج‌آقا چه شده؟ ایشان گفتند: ببینید شما نماینده‌ها وقتی پشت تریبون می‌ایستید هرچه دلتان می‌خواهد می‌گویید فکر نمی‌کنید این تریبون‌ها غیر از بازتاب ملی بازتاب جهانی هم می‌تواند داشته باشد؛ با یک کشوری سال‌ها تلاش کردیم ارتباط برقرار کردیم مراتب حسن هم‌جواری و اعتماد را ایجاد کردیم تا بتوانیم یک سری امتیازات برای کشور بگیریم؛ یک آقایی در حوزه دینی سیاست‌های آن کشور را محکوم کرد و همه آنچه تلاش کرده بودیم پنبه کرد».

قائم‌مقام سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه اکنون شاهد اتفاقی مشابه در منطقه آزاد اروند هستیم، بیان کرد: منطقه آزاد اروند دارایی همه است، ما خادمان آن‌ها در منطقه آزاد اروند هستیم، اگر گلایه‌ای دارند و مشکلی داریم و خطایی در کار ما است عرف و رفتار اسلامی می‌گوید به ما تذکر بدهید.

وی افزود: تذکر بدهند توضیح می‌دهیم، اگر قانع شدند که هیچ و اگر ما مشکل داشتیم عذرخواهی می‌کنیم، اگر اطلاعات غلط به آن اشخاص داده باشند ما تصحیح می‌کنیم، در این سال‌ها تلاش ما بر این بوده که تحول در منطقه ایجاد کنیم تا حدودی هم این تحول ایجادشده است.

کعبی همچنین در پایان به اختصاص اعتبار 50 میلیارد ریالی به مقوله گردشگری در منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: این نشان‌دهنده توجه منطقه آزاد اروند به مقوله گردشگری است، خوشبختانه شورای تأمین دو شهرستان آبادان و خرمشهر تمام تلاش خود را داشتند تا احساس امنیت به وجود بیاید و این احساس به وجود آمده و قدردان آن‌ها هستیم.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
salman
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
0
0
خیلی هم خوب،به شرط اونکه درست اجرا بشه و همچنین مسایل امنیتی به طور جد مد نظر قرار بگیره...
از واقعیت نگذریم عراق در حال حاضر داره با یک سری ناهنجاریا دست و پنجه نرم میکنه و خدایی نکرده طوری نشه که نا امنی به خاطر رونق منطقه به استان وارد بشه و به قول معروف نیایم به خاطر درست کردن ابرو چشمش رو کور کنیم...
برای بدست اومدن و نگه داشتن امنیت الانمون خیلی ها خـــــــــون دادن...
فراموش نکنیم...ممنون از زحمات مسئولین منطقه
غلامرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
0
0
باسلام فقط تردد برای اتباع عراقی مجاز است یا ایرانیها هم متوانندبه بصره سفرکنندآیاعراقیهافقط درمحدوده اروند میتوانندتردد کنند یاکل استان خوزستان برایشان امکان پذیر است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
0
0
امیدوارم بدونید که باید چک مواد منفجره هم بشوند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
0
0
ببینیم بعد از 30سال از جنگ آبادان و خرمشهر ساخته میشن ، حدالقل مثل 40سال قبل میشن ؟
:
:
:
آخرین اخبار