تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۵۳۲۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حدود 4 هزار تن خرما از کشاورزان آبادانی خریداری شد
تا کنون حدود 4هزار تن خرما از کشاورزان آبادانی خریداری شده است و عملیات خرید تا پایان آبان‌ماه نیز ادامه دارد
مدیر اداره جهاد کشاورزی آبادان با اشاره به آغاز خرید خرما از کشاورزان این شهرستان، گفت: تا کنون حدود 4هزار تن خرما از کشاورزان آبادانی خریداری شده است و عملیات خرید تا پایان آبان‌ماه نیز ادامه دارد.
 
ناجی شعیب‌زاده اظهار کرد: امسال با توجه به افزایش دما و رطوبت در شهرستان، خسارات فراوانی به محصول خرمای نخلستان‌های آبادان وارد شد.
 
وی افزود: دمای بالای 49 درجه و رطوبت فراوان باعث شد تا شاهد خشکیدگی و ترشیدگی محصول خرمای شهرستان باشیم و این مساله موجب کاهش میزان محصول خرمای تولیدی در آبادان شد.
 
مدیر اداره جهاد کشاورزی آبادان با اشاره به سطح زیر کشت خرما در آبادان، تصریح کرد: سطح زیر کشت خرما در آبادان 13 هزار هکتار است و بیش از 70 درصد از عمده خرمای تولیدی شهرستان، استعمران است که جنبه صادراتی دارد.
 
شعیب زاده با بیان اینکه عملیات برداشت خرما تا اواخر مهرماه در آبادان ادامه دارد، عنوان کرد: عملکرد محصول خرما در هر هکتار حدود 7 تا 8 تن است اما با توجه به خسارات وارد شده به محصول خرما، ممکن است میزان پیش‌بینی شده خرما کاهش پیدا کند.
 
وی گفت: از خرمای برداشت شده در شهرستان تا کنون حدود 4هزار تن خریداری شده است و عملیات خرید تا پایان آبان‌ماه ادامه دارد.
 
مدیر اداره جهاد کشاورزی آبادان خاطر نشان کرد: 10 مرکز خرید و بسته بندی در آبادان، خرمای تولیدی کشاورزان این شهرستان را خریداری می‌کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار