تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۱۵۳۳۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرای بزرگترین طرح مخابراتی کشور در مناطق محروم دزفول
بزرگترین پروژه مخابراتی کشور ، 'یو اس او' ( USO ) با هدف تامین تلفن، اینترنت و سایر زیرساخت های مخابراتی در مناطق محروم شهرستان دزفول در دست اجراست
اجرای بزرگترین طرح مخابراتی کشور در مناطق محروم دزفولرئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان گفت: بزرگترین پروژه مخابراتی کشور ، 'یو اس او' ( USO ) با هدف تامین تلفن، اینترنت و سایر زیرساخت های مخابراتی در مناطق محروم شهرستان دزفول در دست اجراست.

عباس پاپی زاده روز چهارشنبه در نشست شورای اداری دزفول در سالن جلسات فرمانداری افزود:با تلاش و پیگیری انجام شده و بیان محرومیت های بخش های سردشت و شهیون دزفول در حال حاضر اجرای بزرگترین پروژه مخابراتی کشور در دزفول آغاز شده که با اجرای این طرح مخابراتی اهالی این دو بخش محروم از شبکه مخابراتی با کیفیت و اینترنت پرسرعت بهره مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح تاکنون پنج دکل مخابراتی در بخش های سردشت و شهیون دزفول نصب شده افزود:برای اجرای این طرح مخابراتی 27 دکل مخابراتی در این مناطق محروم نصب خواهد شد .

پاپی زاده اظهار داشت:تاکنون 160 میلیارد ریال برای تامین زیر ساخت های مخابراتی در بخش های سردشت و شهیون دزفول هزینه شده است .

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زیرساخت بخش های سردشت و شهیون دزفول در حال متحول شدن است گفت:در حوزه راه و شهرسازی با گزارش هایی که با حضور معاون رئیس جمهوری در امور روستایی از مناطق محروم دزفول تهیه شد این شهرستان در فهرست 9 منطقه کشور که وزارت راه باید اقدامات اساسی در آن انجام دهد قرار گرفت.

پاپی زاده به محرومیت های بخش سردشت و شهیون دزفول اشاره کرد و گفت:حدود 75درصد وسعت شهرستان دزفول را بخش های سردشت و شهیون تشکیل می دهد در حالی که این بخش ها از کمترین امکانات برق،آب،گاز و مخابرات بی بهره اند و با وجود اینکه برخی مناطق سردشت و شهیون در 250 کیلومتری از شهر واقع شده اند تنها تا مسافت 70 کیلومتری جاده دارد و مابقی فاقد جاده اند ضمن اینکه تنها تا 50 کیلومتری شهر دزفول شبکه برق وجود دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان اضافه کرد:750 خانوار در سردشت دزفول به علت نبود توجیه اقتصادی از نعمت گاز محروم بودند که با اقدامات و پیگیری انجام شده و صرف یک هزار و 100 میلیارد ریال اعتبار ،گاز به سردشت منتقل شده و در آینده به شهیون نیز منتقل خواهد شد.

وی گفت:در بخش جاده سازی نیز یکهزار و 500 میلیون ریال اعتبار برای جاده سازی بخش های سردشت و شهیون دزفول تعریف شده که فاز نخست آن انجام شده و فاز دوم در مرحله مناقصه می باشد.

پاپی زاده به وضعیت بهداشت و درمان در شهرستان دزفول نیز اشاره کرد و گفت:با اقدامات انجام شده دزفول در چند سال آینده به قطب بهداشت و درمان در میان استانهای ایلام،خوزستان و لرستان تبدیل خواهد شد .

وی بیان کرد:بیمارستان تامین اجتماعی دزفول با 60 درصد پیشرفت در حال ساخت است و تا سال آینده به مرحله بهره برداری می رسد،بیمارستان زنان و زایمان با 110 تخت و کلینیک های تخصصی در ماههای آینده به مرحله بهره برداری خواهند رسید و ظرفیت اورژانس دزفول تا سه ماه آینده سه برابر خواهد شد.

وی از افتتاح مرکز سوانح و سوختگی دزفول تا سه ماه آینده خبر داد و گفت:بیمارستان سردشت با 50 درصد پیشرفت در حال ساخت است و بیمارستان بخش چغامیش نیز در روستای خیبر مراحل ساخت را طی می کند.

نماینده دزفول در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود امنیت و آرامش کنونی کشور را حاصل خون شهدا دانست و گفت:متاسفانه در حال حاضر سوء استفاده از بیت المال و رانت در کشور بیداد می کند لذا باید به سلامت اداری نیز توجه بیشتری داشت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار