تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۱۵۳۳۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس خرمشهر خبر داد:
اجرای بیش از ۵۰ برنامه شاخص دفاع مقدس در خرمشهر
دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس خرمشهر از اجرای بیش از ۵۰ برنامه شاخص در دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد
دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس خرمشهر از اجرای بیش از ۵۰ برنامه شاخص در دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ثامر چنعانی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: جلسات متعددی در قالب ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس برگزار و هفت کمیته مختلف برای این ستاد تعیین شد که کمیته بانوان برای اولین بار در خرمشهر نیز جز کمیته های این ستاد برای برنامه ریزی و فعالیت بوده است.

وی افزود: از کمیته های مختلف حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰برنامه به دبیرخانه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس خرمشهر ارائه شد که از این میان ۵۰ برنامه مهم در سطح شهرستان برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس خرمشهر به همزمانی هفته دفاع مقدس با ماه محرم اشاره کرد و از استفاده از این تقارن زمانی برای مردمی کردن برنامه های هفته دفاع مقدس خبر داد.

وی اظهار کرد: از ظرفیت مردمی، حسینیه ها و مساجد در ماه محرم برای اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس استفاده خواهد شد.

روایتگری در مدارس

سرهنگ چنعانی افزود: امسال برنامه ریزی شده است علاوه بر روایتگری در مدارس با استفاده از پنج راوی که از رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند، در طول هفته دفاع مقدس در بیش از ۳۰ نقطه که شامل حسینیه ها، مساجد و مجالس عزادری اباعبدالله(ع) است به روایتگری و بازگوی سازی حماسه ها پرداخته شود.

وی به بیان مهمترین برنامه های پیش بینی شده به ترتیب روز، پرداخت و از همایش بزرگ اقتدار نیروهای مسلح به عنوان شاخص ترین برنامه روز نخست یاد کرد.

چنعانی اظهار کرد: همایش بزرگ اقتدار نیروهای مسلح ۳۱ شهریور و در نخستبن روز هفته دفاع مقدس ساعت هشت در صحن شهدای گمنام مسجد جامع خرمشهر برگزار می شود که سردار هاتف فرمانده قرارگاه ابوالفضل خوزستان به عنوان سخنران ویژه این مراسم حضور خواهد داشت.

مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر، شرکت در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه، دیدار با خانواده شهدا برگزاری کارگاه شعر و ادبیات فارسی، همچنین پخش مستند روز شمار مقاومت برای نخستین بار در خرمشهر را از دیگر برنامه های روز نخست اعلام کرد.

سرهنگ چنعانی از نواخته شدن زنگ مقاومت در دومین روز هفته دفاع مقدس در خرمشهر خبر داد و گفت: اول مهر و که مصادف با بازگشایی مدارس و دومین روز هفته دفاع مقدس است و به روز علم، فناوری، جوانان و سربازان نامگذاری شده است زنگ مقاومت و آغاز سال تحصیلی ساعت هشت در آموزشگاه شهید عبدالرضا موسوی نواخته خواهد شد.

برگزاری مسابقه کتاب خوانی دفاع ماندگار و عاشورا در تمام کتابخانه های خرمشهر دیگر برنامه شاخص است که در این روز برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس خرمشهر اجرای جشنواره تئاتر مقاومت، داستان اروند خونین، مسابقه نقاشی کودکان با موضوع دفاع مقدس و نامه ای به شهید و همچنین برگزاری آئین نکوداشت روحانی شهید شهید قنوتی در حوزه علمیه سیدالشهدا خرمشهر را به عنوان مهمترین برنامه های روز سوم هفته دفاع مقدس در این شهرستان برشمرد.

رونمایی از ۲ کتاب

وی در ادامه به رونمایی دو کتاب در حوزه دفاع مقدس با محوریت خرمشهر به عنوان دیگه برنامه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در روز چهارم هفته دفاع مقدس در مرکز فرهنگی دفاع مقدس از دو کتاب دفاع مقدس که یکی کتاب شهدای فرمانده اوایل جنگ است و شامل زندگینامه این شهدا می شود و دیگری کتاب  با عنوان «جغرافیای حماسی خرمشهر» نیز رونمایی خواهد شد.

سرهنگ چنعانی به تشریح کتاب جغرافیای حماسی خرمشهر پرداخت و بیان کرد: در این کتاب ۲۰ نقطه مشخص شده که این نقاط در زمان جنگ محل درگیری و رزمگاه بوده اند.

وی، افتتاح غرفه کودکان در این روز نیز خبر داد و بیان کرد: برنامه ریزی شده است که نونهالان در مهدها و پیش دبستانی ها روزانه دو تا سه ساعت به این غرفه مراجعه کرده و برای آنها برنامه های مختلفی همچون قصه گویی، فیلم، روایتگری دفاع مقدس و برنامه بازدید از مرکز فرهنگی دفاع مقدس پیش بینی شده است.

صحنه سازی وقایع دوران دفاع مقدس در خرمشهر همچون برپایی چادرهای کمک به جبهه و ایستگاه های فرهنگی دیگر برنامه ای بود که توسط دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس خرمشهر اعلام شد.

وی در ادامه با بیان اینکه چهارشنبه پنجم مهر ماه و مصرف با ششمین روز هفته دفاع مقدس ویژه زنان اسوه آن دوران نامگذاری شده است، اظهار کرد: به همین بهانه همایش نقش زنان در دفاع مقدس صبح روز چهارشنبه در سینما نخل خرمشهر برگزار می شود و از تابلو نقش زنان در دفاع مقدس رونمایی و بعد از ظهر همان روز جلسه نقد و بررسی کتاب «شهرم در امان نیست» نیز برگزار خواهد شد.

سرهنگ چنعانی همچنین از افتتاح دفتر امور خواهران در مرکز فرهنگی دفاع مقدس در پنجم مهر خبر داد و گفت: این دفتر با هدف معرفی بانوانی که پا به پای رزمندگان مقاومت کرده و حماسه راه اندازی شده است و در هفته دفاع مقدس نیز افتتاح خواهد شد.

وی، تدوین تاریخ شفاهی بانوان نقش آفرین در دوران دفاع مقدس را یکی از مهمترین اهداف راه اندازی این دفتر اعلام کرد.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس خرمشهر به رونمایی تابلو شهدای محلات به عنوان برنامه شاخص رو هفتم هفته دفاع مقدس امسال در خرمشهر اشاره کرد و گفت: آئین رونمایی تابلوی شهدای محلات صبح روز پنجشنبه در مسجد امام محمدباقر(ع) (مسجد اصفهانی ها) خرمشهر برگزار می شود و از خانواده شش شهید و جانباز نیز تجلیل خواهد شد.

برگزاری مراسم نکوداشت فرماندهان شهید به ویژه شهید جهان آرا در مسجد جامع خرمشهر در روز جمعه هشتم شهریور دیگر برنامه محوری در این هفته بود که توسط سرهنگ چنعانی اعلام کرد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار