تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۱۵۳۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
غلامرضا شرفی: احیای نخیلات تضمین کننده توسعه پایدار آبادان است

کاندیدای جبهه متحد اصولگرا در آبادان گفت: این شهرستان در نخیلات و کشاورزی پتانسیل بالایی در کشور دارد و احیای این بخش، تضمین کننده توسعه پایدار در آبادان است.

خبرگزاری فارس: احیای نخیلات تضمین کننده توسعه پایدار آبادان است

غلامرضا شرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: آن زمان که مهم‌ترین مؤلفه‌های توسعه یافتگی و پیشرفت جوامع رو به رشد، برخورداری از صنعت بیان شد، شاهد نظریاتی در باب پایداری و استمرار رو به رشد توسعه بودیم.

وی افزود: در این خصوص امور دیگری نیز وجود دارد که گاهی مورد غفلت واقع می‌شود بنابراین توسعه در صنعت باید از رشدی همه جانبه برخوردار باشد تا بتوان آن را معیاری برای توسعه یافتگی دانست؛ به عنوان مثال اهمیت کشاورزی در کنار صنعت و تشریک مساعی کشت و صنعت به منظور ارتقای اقتصادی جامعه قابل تأمل است.

نامزد مورد حمایت جبهه متحد اصولگرایان در حوزه انتخابیه آبادان عنوان کرد: امروز که مباحث علمی در خصوص توسعه و اقتصاد در زمینه های مختلف سعی در پاسخگویی به کاستی های آینده دارد و حتی در پاره ای از موارد مبادرت به نیازسازی می کند باید در ترسیم ساختاری هندسی به ایجاد توازنی منطقی اقدام کرد.

شرفی تصریح کرد: البته این صنعت و کشاورزی پویا، جز در کنار مزیت‌های محیطی در یک منطقه، تاثیرگذار نخواهد بود. علاوه بر این همه این موارد مهم توسعه یافتگی بدون برخورداری از بازار مصرف نزدیک، کم خرج و پرفروش بی‌نتیجه خواهد ماند.

وی تصریح کرد: از همین‌رو است که تولید محصولات باید متناسب با بازار هدف به لحاظ نوع مصرف و تعداد مصرف کنندگان طراحی و تولید شود، بنابراین صنعت و تکنولوژی، کشاورزی و تجارت با برخورداری از مزیت‌های محیطی می‌تواند در راستای پایداری و استمرار رشد توسعه اقتصادی جوابگو باشد.

داوطلب نمایندگی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: شهرستان آبادان با برخورداری از فضاهای مناسب محیطی و به عنوان  اولین شهری است که صنعت به طور جدی و در مقیاس جهانی در آن تجربه شده و کشاورزی با رتبه اول جهانی در بخش نخیلات به لحاظ تنوع محصول حجم تولیدات، می‌تواند تضمین کننده یک حرکت پایدار در تولید و مصرف در این شهرستان باشد.

وی افزود: در عین حال برخورداری این شهرستان از صنعت ریلی، فردوگاه بین‌المللی، آبراه‌های بزرگ قابل کشتیرانی،  آبراه آزاد خلیج فارس، شیلات و مرزی بودن و همسایگی با چند کشور در مرکزیت جغرافیای انبوه انسانی می‌تواند هر حرکت که با پشتوانه ملی آغاز شود را به سر انجامی مطلوب رهنمون سازد.

شرفی در پایان تأکید کرد: امید است که شهرستان آبادان با بهره‌مندی از چنین مزیت‌هایی که به واقع دارای یک جغرافیای خدادادی است و به مثابه یک واحد خود اتکا است در آینده بتواند نقش خود را در اقتصاد کشور و منطقه بیش از پیش ایفا کند.

:
:
:
آخرین اخبار