تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۱۵۳۴۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار ویژه خرمشهر خبر داد:
ایجاد 120 مرکز اسکان موقت زائران اربعین در مرز شلمچه
در زمینه اسکان زائران، 120 مرکز اسکان موقت با ظرفیت 15 هزار نفر در این مرز پیش‌بینی شده است
فرماندار ویژه خرمشهر با تشریح آخرین روند آماده‌سازی مرز شلمچه برای خدمات‌رسانی به زوار حسینی در مراسم اربعین سال جاری گفت: با اقدامات انجام شده می‌توان گفت که امسال خدمات‌رسانی در این مرز در تمام حوزه‌ها ارتقا می‌یابد.

ولی‌الله حیاتی در خصوص آخرین وضعیت آماده‌سازی مرز شلمچه برای خدمات‌رسانی به زوار حسینی برای مراسم اربعین سال جاری اظهار کرد: در زمینه اسکان زائران، 120 مرکز اسکان موقت با ظرفیت 15 هزار نفر در این مرز پیش‌بینی شده است. سال گذشته تعداد این مراکز 83 مرکز با ظرفیت 10 هزار نفر بود.

وی عنوان کرد: در خصوص خدمات بهداشت و درمان در مرز شلمچه، 10 بیمارستان و بیمارستان صحرایی و مراکز درمانی با ظرفیت 205 تختخواب، سه دستگاه اتوبوس آمبولانس، 30 دستگاه آمبولانس و 10 پایگاه اورژانس و فوریت‌های پزشکی در نظر گرفته شده است تا در مرز استقرار یابند.

فرمانده ویژه خرمشهر در مورد تعداد مواکب مستقر در مرز شلمچه در سال جاری عنوان کرد: سال گذشته 285 موکب در مسیر و مرز شلمچه مستقر شدند که با توجه به اینکه هنوز هم ثبت‌نام موکب‌داران ادامه دارد، پیش‌بینی می‌شود تعداد مواکب در این مرز در سال 96 به 420 موکب برسد.

حیاتی گفت: سال گذشته پارکینگ این مرز با مساحت 75 هکتار، ظرفیت معادل 37 هزار خودرو داشت که با توجه به اقدامات توسعه‌ای در حال اجرا برنامه‌ریزی شده که مساحت این پارکینگ به 125 هکتار با ظرفیت 53 هزار دستگاه خودرو افزایش یابد.

معاون استاندار خوزستان بیان کرد: به منظور نبود مشکل در بحث سوخت خودروهای زائران در روزهای آتی از یک جایگاه سوخت در مسیر شلمچه به ظرفیت 200 هزار لیتر بنزین و گازوئیل بهره‌برداری خواهد شد. همچنین برای امسال در مجموع 12 گیت اضطراری ورودی و خروجی در این مرز مستقر خواهند شد.

فرمانده ویژه خرمشهر در مورد تمهیدات پیش‌بینی شده در مورد آبرسانی به زوار در مراسم اربعین امسال اظهار کرد: امسال علاوه بر آبرسانی به زائران در مرز شلمچه که هم از طریق توزیع آب بسته‌بندی توسط مراکب و ماشین‌های آبرسانی آبفا انجام خواهد شد، مقرر شده به صورت شبانه‌روزی در مرز شملچه در خاک عراق نیز آبرسانی داشته باشیم تا زائران‌مان در این بخش، مشکل آب نداشته باشند.

حیاتی تصریح کرد: هفته گذشته با مسئولان مرز شلمچه عراق و همچینن معاون استاندار بصره، جلسه‌ای داشتیم و مباحثی مختلف پیرامون تردد زوار حسینی در جلسه مذکور مطرح و مقرر شد بحث آب و برق مرز شلمچه عراق را تقویت کنیم تا زائران ما از این لحاظ در مرز شلمچه عراق با مشکل مواجه نشوند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد افزایش 30 درصدی زوار از مرز شلمچه باشیم، عنوان کرد: سال گذشته در پیک خروج زوار حسینی در مراسم اربعین در یک شبانه روز، 60 هزار خروج از این مرز داشتیم که امسال طوری برنامه‌ریزی شده تا بتوانیم در یک شبانه روز تا 100 هزار نفر تردد نیز از این مرز داشته باشیم.

فرمانده ویژه خرمشهر افزود: به منظور افزایش خروجی زوار از مرز آبی، ظرفیت مجموعه کشتی‌هایی که روزانه از این مرز عازم می‌شوند را به یک هزار نفر در روز افزایش داده‌ایم. سال گذشته در مجموع یک میلیون و 231 هزار و 518 نفر زائر شلمچه در مراسم اربعین حسینی تردد داشتند که برای امسال قطعا این رقم افزایش می‌یابد.

حیاتی ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته و تمهیدات انجام شده در مجموع می‌توان گفت که در تمامی بخش‌های خدماتی در مرز شلمچه ارتقا یافته‌اند و شاهد ارتقا در خدمات‌رسانی به زوار در سال جاری خواهیم بود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار