تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۱۵۳۵۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم دشت‌آزادگان و هویزه در مجلس:
دولت رهاسازی آب به تالاب هورالعظیم را تهدید تلقی می‌کند
مسئولان دولتی با سفر به خوزستان، رهاسازی آب به تالاب‌ها را تهدیدی برای تجهیزات شرکت‌های نفتی تلقی کردند
دولت رهاسازی آب به تالاب هورالعظیم را تهدید تلقی می‌کندنماینده مردم دشت‌آزادگان و هویزه در مجلس با اشاره به توقف راه‌سازی آب در تالاب هورالعظیم گفت: مسئولان دولتی با سفر به خوزستان، رهاسازی آب به تالاب‌ها را تهدیدی برای تجهیزات شرکت‌های نفتی تلقی کردند.

قاسم ساعدی درباره آخرین وضعیت تالاب هویزه اظهار داشت: با توجه به خشک شدن نقاط زیادی از هورالعظیم و نگاه معیشتی عده زیادی از مردم دشت‌آزادگان و هویزه به هور اما وزارت نیرو حق‌آبه تالاب را تعیین نکرد.

وی با بیان اینکه زندگی مردم منطقه تالاب هورالعظیم به مخاطره افتاده، افزود: قرار بود دولت بنا به دستور حسن روحانی در سال 95" تالاب‌های خوزستان باید پرآب شوند و حق‌آبه آنها تامین شود" اما به مدت یک هفته الی 10 روز آب به میزان قابل قبول به تالاب‌ها رهاسازی شد و پس از این مدت زمانی اندک دوباره مردم با مشکلات مواجه شدند.

نماینده مردم دشت‌آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رهاسازی آب به مدت 10 روز در تالاب‌ها گفت: تعدادی از مسئولان دولتی با سفر به خوزستان، رهاسازی آب به تالاب‌ها را تهدیدی برای تجهیزات شرکت‌های نفتی تلقی کردند که دکل‌ها و تجهیزات نفتی به خطر افتاده و بیان کردند تا زمانی که تجهیزات و وسایل نفتی را جابه جا کنیم و راه‌سازی آب را به مدت 2 ماه به حالت قبل بازگردد و استاندار خوزستان نیز خواسته وزارت نفت را قبول کردند.

کم‌آبی و افزایش "ای.سی" آب در تالاب هورالعظیم حاکم است

وی ادامه داد: استاندار خوزستان قول دادند که از خرداد ماه رهاسازی آب به نحو احسنت صورت می‌گیرد اما اعتقاد دارم این یک بازی سیاسی در بعد دولت بین وزارت نیرو و نفت است و این بازی سیاسی بر سر طبیعت و مردم خوزستان را جایز نمی‌دانیم.

ساعدی با بیان اینکه امروز کم‌آبی و افزایش "ای.سی" آب در تالاب حاکم است، عنوان کرد: با توجه به آزمایش‌های انجام شده بر ماهی‌های تالاب، ماهیان به دلیل املاح بالا و گرمای موجود از بین می‌روند. متاسفانه به دلیل کمبود آب و رکود آب حاصل از پساب نیشکر آنچه که امروز در تالاب مشاهده می‌کنیم انباشت املاح بین نی‌ها و نی‌زارها است.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم استانداری خوزستان و مسئولان امر در استان خوزستان در تامین حق‌آبه تالاب و رهاسازی آب در مواضع جدی داشته باشند و محیط زیست خوزستان را بازخواست کنند که تاکنون چه اقدامی علیه نیشکر و وزارت نیرو انجام داده است؟ به دلیل اینکه بی‌اعتنایی سازمان محیط زیست موجب بی‌توجهی نهادها و سازمان‌های مسئول در تامین حق‌آبه هورالعظیم هستند، شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار