تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۱۵۴۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پاداش ويژه براي رضا بوعذار پس از اهداي مدال خود به خانواده شهيد هاشمي
مديركل ورزش و جوانان خوزستان گفت: پاداشي سه ميليون توماني براي رضا بوعذار در نظر گرفته‌ايم كه طي چند روز آينده به او اهدا مي‌كنيم.
 
به گزارش ايسنا، حميدرضا گرشاسبي در مراسم اهداي مدال طلاي رضا بوعذار به خانواده شهيد علي هاشمي كه روز گذشته نهم اسفندماه انجام شد با اشاره به اهداي پاداش ويژه به اين دونده خوزستاني،‌ اظهاركرد: علاوه بر سه ميليون تومان، پاداش ديگري نيز در مراسم تجليل از قهرمانان به اين دونده تقديم خواهيم كرد. هم‌چنين از سوي رييس‌جمهور و وزارت ورزش و جوانان، هديه‌اي براي او در نظر گرفته شده است.

 
 وي افزود:‌ هميشه در مراسم‌هاي تجليل گفته‌ام، هنگامي كه ما ورزشكاران در ميادين ورزشي حضور پيدا مي‌كنيم، استرسي بر ما حاكم مي‌شود؛ يا ترسمان از حريف است يا از حضور در ميدان مسابقه، در حالي كه شهيدان ما مثل علي هاشمي بدون هيچ استرسي  در جبهه به استقبال  توپ‌هايي رفتند كه پر از مواد منفجره بود و در زمين‌هايي پا گذاشتند كه پر از مين و گلوله‌باران بود و كارهاي اين شهيدان قابل مقايسه با ما نيست.
 
مديركل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به اين صحبت امام‌خميني(ره) كه "قهرمانان واقعي شهيدان اسلام هستند" ادامه‌داد: هيچ قهرماني نمي‌تواند هم‌چون شهيدان چنين ايثارگري و رشادت‌هايي از خود نشان دهد. خوشحالم كه با همت همه عزيزان به دست بوسي خانواده شهيد هاشمي آمده‌ايم.
 
وي بيان‌كرد: خوشحاليم كه ورزشكاران ما با همت هيات‌هاي ورزشي به سمت كارهاي پسنديده مي‌آيند. آن‌ها بايد بدانند، عزيزاني كه رفتند و شهيد شدند، جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند تا ما به راحتي بتوانيم زندگي كنيم. قطعا خانواده اين عزيزان از ما انتظار دارند كه سلامت كار كنيم و قدردان خون شهدا باشيم.
 
گرشاسبي در ادامه در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا اظهاركرد: از هنگامي كه به خوزستان آمده‌ام يكي از اهداف مهمي كه دنبال كرده‌ام بحث آشنايي قهرمانان و ورزشكاران با شهدا و مخصوصا سرداران شهيد بوده است كه خوشبختانه با همكاري همه در اداره‌كل و تلاش بسيج ورزشكاران، اين كارهاي فرهنگي كه الگويي براي نوجوانان و جوانان است را انجام داده‌ايم.
 
وي افزود: اين چندمين برنامه اهداي مدال قهرمانان به خانواده شهدا است و با اين كارشان اعلام مي‌كنند كه به ياد شهيدان هستند. اين ورزشكاران به خانواده شهدا مي‌گويند كه اگر شما قهرمان ساخته‌ايد كه در ميادين جنگ و دفاع مقدس از كشورمان دفاع كنند و مردانه نيز ايستادند، اكنون كساني هستند كه با افتخارآفريني در ميادين بين‌المللي، به ياد رشادت‌هاي شهدا هستند.
 
مديركل ورزش و جوانان خوزستان افزود: پس از اين‌كه سعيد عبدولي مدال طلاي جهاني خود را به خانواده شهيد بابايي‌، اهدا كرد، حسين وفايي نيز نشان طلاي جهاني‌اش را به مشهد مقدس هديه كرد.
 
وي در پاسخ به اين سوال كه باتوجه به اين‌كه پايبندي ورزشكاران به اخلاق ورزشي نسبت به گذشته كمتر شده است، حركت‌هايي مثل اقدام رضا بوعذار چه تاثيري مي‌تواند در اخلاق ورزشي داشته باشد؟ اظهاركرد:‌ باتوجه به اين‌كه اكنون نيز بوعذار اين اقدام زيبا را انجام داده است، مطمئن باشيد همه به دنبال چنين راهي براي آشنايي با خانواده شهدا و روحيه گرفتن از آن‌ها خواهند رفت. اگر ارتباط قلبي با شهدا برقرار شود، تمام ورزشكاران موفق خواهند بود.


خانواده شهيد علي ‌هاشمي:
اميدواريم كار بوعذار الگويي براي تمام ورزشكاران باشد
رويكرد فرهنگي به ورزش استان تزريق شده است


خانواده شهيد علي هاشمي نسبت به حركت رضا بوعذار در اهداي خود به اين شهيد، قدرداني كردند.
 
عادل هاشمي يكي از برادران شهيد علي هاشمي در مراسم اهداي مدال طلاي رضا بوعذار به اين خانواده كه روز گذشته نهم اسفندماه انجام شد،‌ اظهاركرد: از تمام كساني كه در اين جا حضور پيدا كرده‌اند، تشكر مي‌كنم و به آن‌ها خسته نباشيد مي‌گويم. كاري كه بوعذار انجام داد، پسنديده است و اميدوارم اين كار بسيار زيباي او الگويي براي تمام ورزشكاران باشد.
 
در ادامه عارف هاشمي ديگر برادر شهيد علي هاشمي ضمن سپاس از تمام كساني كه در اين مراسم حضور يافتند، گفت: به نيابت از بوعذار به عنوان امانت‌دار، اين مدال را به همه مادران شهدا هديه مي‌كنم و آن را نزد مادر شهيد علي هاشمي نگه‌داري مي‌كنيم.
 
وي با بيان اين‌كه در اين يك سال و نيمي كه گرشاسبي مديركل ورزش و جوانان استان شده، رويكرد او فرهنگي ورزشي بوده است، ادامه‌داد: او اين رويكرد را به ورزش استان تزريق كرده است. اميدوارم اين رويكرد ادامه پيدا كند و تمام هيات‌هاي ورزشي كه بيشتر آن‌ها بعد از بسيج توانسته‌اند جوانان را دور هم جمع كنند، ادامه دهنده راه شهدا باشند.
 
اين برادر شهيد علي هاشمي اظهاركرد: شهيد ما مدال خود را از محضر ذات كبريايي كه مدال شهادت بوده، گرفته است. دعا مي‌كنم كه اين شهيد، رضا بوعذار را كمك كند. اميدوارم كه خداوند به ما توفيق و عنايت دهد تا به عنوان سرباز در ركاب امام زمان قرار بگيريم.
 
همچنين مادر شهيد علي هاشمي با سپاس از حاضران در اين مراسم، عاقبت به خيري آن‌ها را از خداوند منان طلب كرد.
:
:
:
آخرین اخبار