تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۱۵۴۱۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده انتظامی دزفول:
ریشه بیشتر جرایم دزفول اعتیاد و مواد مخدر است
فرمانده انتظامی دزفول با اشاره به آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد گفت: ریشه بیشتر جرایم در دزفول اعتیاد و مواد مخدر است
 فرمانده انتظامی دزفول با اشاره به آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد گفت: ریشه بیشتر جرایم در دزفول اعتیاد و مواد مخدر است.

سرهنگ علی الهامی روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود:متاسفانه مواد مخدر و اعتیاد آسیب های اجتماعی در جامعه بوجود آورده و برخی مناطق حاشیه ای دزفول به محلی برای توزیع و خرید و فروش مواد مخدر تبدیل شده اند که این امر جرایم بسیاری را در بر داشته است.

وی گفت:با این وجود پلیس همیشه در صحنه بوده و جلوی ناامنی را در همه نقاط شهرستان دزفول گرفته است.

وی به قتل یک جوان در کوی مدرس دزفول در روزهای اخیر به دلیل اختلافات بر سر خرید و فروش مواد مخدر اشاره کرد و اظهارکرد:در راستای برقراری امنیت در کوی مدرس در 2 شب گذشته اقداماتی در راستای تحقق امر به معروف و نهی از منکر انجام شده است.

فرمانده انتظامی دزفول همچنین گفت: نگهداری اسلحه مجاز و غیرمجاز در منازل باعث شده هنگامی که یک عضو خانواده عصبانی می شود دست به اسلحه ببرد که این امر منجر به قتل و جرایم دیگر از جمله برادر و یا فرزند شده و امنیت جامعه را خدشه دار کرده است.

وی اظهار کرد:خانواده ها باید مراقب فرزندان خود باشند تا در دام اعتیاد نیفتند زیرا افتادن در دام اعتیاد منجر به جرایم بسیاری در جامعه می شود و خسارات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

فضای مجازی موجب بداخلاقی اجتماعی و ترویج بی بندوباری در جامعه شده است

سرهنگ الهامی در بخش دیگری از سخنان خود به فضای مجازی اشاره کرد و اضافه کرد: در بیشتر موارد فضای مجازی بنیان خانواده را هدف قرار داده و موجب ترویج بی بندو باری و بداخلاقی در جامعه شده و از طرف دیگر حس شجاعت را در بین افراد جامعه از بین برده است که در این خصوص خانواده ها به ویژه والدین باید مراقب باشند.

وی افزود: خانواده ها باید دانش فضای مجازی را کسب کنند و مواظب فرزندان خود باشند؛ در برخی موارد خود والدین نیز به دلیل ناآشنایی به فضای مجازی، در دام می افتند و دچار آسیب های اجتماعی می شوند.

فرمانده انتظامی دزفول گفت: متاسفانه آمار جرایم فضای مجازی روز به روز در حال افزایش است با این وجود پلیس فضای مجازی در دزفول چون گذشته فعال است و تاکنون افراد زیادی در زمینه کلاهبرداری سکه های تقلبی و باندهای خریدو فروش سکه که دست به جرایمی چون تجاوز به عنف و دیگر بداخلاقی اجتماعی زده اند دستگیر شده اند.

وی به شهروندان دزفولی توصیه کرد هنگام برخورد با افرادی که در زمینه سکه های تقلبی فعالیت می کنند هرچه سریعتر پلیس را در جریان قرار دهند تا دچار آسیب های دیگر نشوند.

سرهنگ الهامی در خصوص فعالیت های اخیر نیروی انتظامی دزفول گفت:در هفته های گذشته با برنامه ریزی هایی که برای کنترل سرقت ها در دزفول انجام شد چندین باند سرقت مسلحانه از منازل مسکونی ،سرقت محتویات خودرو، کیف قاپی متلاشی و اعضای آنها دستگیر شدند.

وی افزود:همچنین در هفته های اخیر اعضای باند سرقت احشام و سه باند سرقت خودرو نیز در دزفول دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شدند.

وی بیان داشت: در زمینه سرقت و جرایم خشن نیز اعضای یک باند که سه کیلوگرم طلا به صورت مسلحانه سرقت کرده بودند در کمتر از 24 ساعت شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی دزفول در خصوص علم رقصانی که یکی از آئین های عزاداری محرم در دزفول است نیز گفت:علم رقصانی چهره زیبایی از عزاداری نیست و به عزاداری ها خدشه وارد می کند؛ در یک مورد علم رقصانی منجر به سقوط یکی از علم ها و مجروح شدن یک خانم شد.

وی افزود:دشمن به دنبال کشف ضعف های عزاداری هاست و تلاش می کند تا از ضعف ها سوء استفاده کند لذا به همین منظور نشست هایی با سازمان تبلیغات اسلامی و شورای هیات های مذهبی دزفول برگزار شد و مقرر شد ورودی امامزاده رودبند طوری طراحی شود که امکان ورود عمودی علم ها به محوطه امامزاده فراهم نشود که اقداماتی در این خصوص انجام شده و در سال آینده این امر تکمیل خواهد شد.

سرهنگ الهامی در خصوص استفاده قلیان در اماکن و تفرجگاه های عمومی نیز گفت:استعمال قلیان عوارض فراوانی برای سلامت افراد دارد ولی اقدامات سلبی همیشه جوابگو نیست و در حالی که تصور می شود بیشتر افرادی که در پارک ها اقدام به استعمال قلیان می کنند غیربومی هستند افزایش بی رویه فروشگاه های عرضه دخانیات در دزفول نشان دهنده تقاضای بالاست وباید در این خصوص فرهنگ سازی کرد.

وی افزود:با اقداماتی که انجام شده حتی یک قلیان سرای مجوزدار در دزفول وجود ندارد ولی اراده عمومی باید باشد و خود مردم نیز باید وارد عمل شوند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرمانده انتظامی دزفول نیز گفت:ادارات مختلف و نهادهای فرهنگی باید در خصوص فرهنگ سازی جلوگیری از استعمال قلیان در جامعه اقدام کنند و با فرهنگ سازی در مقابل این معضل اجتماعی ایستاد.

نیروی انتظامی دزفول امروز در رژه صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در این شهرستان، اقتدار و صلابت خود را در زمینه های مختلف به نمایش گذاشت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار