تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۱۵۴۶۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سازمان آب و برق خوزستان:
میزان آورد آب در این فصل از سال ناکافی است
شرایط استان از نظر آورد آب در این فصل از سال مساعد نیست
معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان از ممنوعیت کشت پاییزه در حوزه زهره خبرداد و گفت: شرایط استان از نظر آورد آب در این فصل از سال مساعد نیست.

مصطفی شبه یکشنبه با اشاره به اینکه برنامه کشت پاییزه در سطح اراضی خوزستان هنوز قطعی نشده، افزود: باید برنامه های کشت و منابع آبی در کمیته مدیریت بحران استانداری خوزستان مطرح و سپس درخصوص میزان کشت تصمیم گیری شود.

وی از کاهش منابع آبی سد دز، کرخه و کارون نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: حوزه مارون در چند سال گذشته با 50درصد آورد آب پایین تر از حد نرمال مواجه بوده و حتی در سال جاری ذخایر آبی نسبت به سال گذشته ده درصد کاهش داشته است.

شبه با بیان اینکه در حوزه مارون خشکسالی ها ادامه دارد، یادآور شد: در حوزه زهره نیز به دلیل نبود آب هیچگونه برنامه ای برای کشت پاییزه نداریم. در حوزه های زهره و هندیجان به دلیل نبود آورد آب اصلا توصیه ای به کشت نمی شود.

وی با اشاره به اینکه مشکلی برای کشت پاییزه و زمستانه در حوزه کارون، دز و کرخه نداریم، تصریح کرد: علی رغم پیش بینی های بلند مدت سازمان هواشناسی در ابتدای سال مبنی بر نرمال بودن بارش در ماه های سال، اما پیش بینی های کوتاه مدت همین سازمان از کاهش آمار بارندگی ها خبر می دهد.

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان شرایط استان را به لحاظ آورد آب دراین فصل نامساعد خواند و گفت: در حوزه مارون همانند سال های گذشته باید تقلیل و نوبت بندی کشت صورت گیرد تا مشکلی برای کشت های دائمی همچون نخیلات ایجاد نشود.

شهرستان شادگان در جنوب خوزستان در انتهای حوضه رودخانه مارون- جراحی و شهرستان هندیجان در جنوب استان در انتهای حوضه رودخانه زهره قرار دارند که در سال های گذشته به علت کاهش آورد آب با مشکلات بسیاری در بحث کشت مواجه شده اند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار