تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۱۵۴۶۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برداشت سیب گلاب از باغات ایذه آغاز شد
مدیر اداره جهاد کشاورزی ایذه از آغاز عملیات برداشت سیب گلاب از باغ‌های این شهرستان خبر داد
مدیر اداره جهاد کشاورزی ایذه از آغاز عملیات برداشت سیب گلاب از باغ‌های این شهرستان خبر داد و گفت: برداشت سیب گلاب توسط کشاورزان در سطح 122 هکتار از باغات این شهرستان در حال انجام است.
 
مصطفی هنرمندیان اظهار کرد: برداشت سیب گلاب در ایذه از اواخر مهرماه در شهرستان آغاز می‌شود و تا اواسط آبان ماه نیز ادامه دارد.
 
وی افزود: پیش بینی می‌شود کشاورزان شهرستان، امسال بیش از یک هزار و 800 تن سیب گلاب از باغات ایذه برداشت و وارد بازار کنند.
 
مدیر اداره جهاد کشاورزی ایذه تصریح کرد: با توجه به ‌وضعیت اقلیمی موجود انتظار داریم میزان برداشت سیب گلاب در ایذه نسبت به سال گذشته حدود 10 درصد افزایش پیدا کند زیرا مدیریت بسیار خوبی در بحث باغداری در شهرستان اعمال شد.
 
هنرمندیان با بیان این‌که به صورت میانگین از هر هکتار بیش از 15 تن سیب برداشت می‌شود، عنوان کرد: بیشتر باغ‌های سیب ایذه در روستاهای شیوند، لعبید، میراحمد و حاجی کمال قرار دارند.
 
وی ادامه داد: سیب گلاب محلی، سیب گلاب زرد و سیب گلاب قرمز از ارقام سیب تولیدی در ایذه هستند و با توجه به کیفیت این ارقام، برای فروش به استان‌های همجوار فرستاده می‌شوند.
 
مدیر اداره جهاد کشاورزی ایذه خاطرنشان کرد: سیب برداشت شده در شهرستان علاوه بر مصرف به صورت خام، در تولید لواشک محلی و انواع ترشی‌ها مصرف می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار