تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۱۵۴۸۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حیدری خبرداد:
رشد بیش از 100 درصدی خوزستان در میزبانی‌های ورزشی
61 میزبانی را در شش ماهه دوم سال در 21 رشته ورزشی در نظر گرفته‌ایم که پنج مورد بین‌المللی، دو مورد جهانی و 54 مورد کشوری است
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با بیان این‌که در بخش میزبانی‌ها بیش از 100 درصد رشد داشته‌ایم، گفت: 61 میزبانی را در شش ماهه دوم سال در 21 رشته ورزشی در نظر گرفته‌ایم که پنج مورد بین‌المللی، دو مورد جهانی و 54 مورد کشوری است.

افشین حیدری در مراسم تجلیل از مدال‌آوران و افتخارآفرینان آسیایی، پارآسیایی و جهانی که امروز (چهارشنبه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار‌کرد: خوزستان مهد استعداد و سرزمین باورها است و اگر این نسل را به باور برسانیم، قطعا سبد مدالی ما پررنگ‌تر و پربارتر خواهد شد.

وی بیان کرد: باتوجه به سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان و تاکید استاندار که انصافا یکی از استانداران ورزشی دولت تدبیر و امید است، اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان نیز به تبع این سیاست‌ها در چند بعد هدف‌گذاری کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: یک گلایه همیشگی این بوده که چرا وقتی قهرمانان ما به سکوی موفقیت می‌رسند، پس از آن کمتر دیده می‌شوند؟ این مشکل اساسی استان بود که ما با هدف‌گذاری که در اداره‌کل ورزش و جوانان داشتیم، خواستیم که ورزش وارد یک فصل جدید شود و نگاه به ورزش در خوزستان تغییر کند. ورزش باید یکی از سه موضوع مهم مدیریت تصمیم‌‌گیر در استان باشد که خوشبختانه دکتر شریعتی، آقای حاجتی و معاونان استاندار تا به امروز، ما را همراهی کرده‌اند.

وی عنوان کرد: کار هدفگذاری که آغاز کردیم، به پایان رسید و این هدفگذاری یک آینده را در بعد مدال‌آوری ترسیم کرده است که حداکثر کسب مدال را در بخش مدال‌های کشوری، آسیایی و جهانی داشته باشیم. یکی از اتفاقات جدیدی که در ورزش خوزستان رخ داد، میزبانی‌هایی است که برای نیمه دوم سال 96 در نظر گرفته‌ایم؛ بیش از 100 درصد در میزبانی‌ها رشد داشته‌ایم. 61 میزبانی را در شش ماهه دوم سال در 21 رشته در نظر گرفته‌‌ایم که پنج مورد بین‌المللی، دو مورد جهانی و 54 مورد کشوری است و این به جز میزبانی‌‌هایی است که به واسطه 183 تیم لیگی در کشور داریم. امیدوارم این میزبانی‌ها به توسعه ورزش استان کمک کند. خوزستان افتخارات بسیاری در شش ماه اول سال جاری به دست آورده است و در این نیمه سال نسبت به سال گذشته، 40 درصد رشد داشته‌ایم.

حیدری با بیان این‌که به زودی خانه کشتی در شهرستان‌های ایذه و اندیمشک، با حضور وزیر ورزش کلنگ‌زنی خواهد شد، گفت: از آبان سال جاری تا پایان سال 97، هر ماه به صورت متوسط یک یا دو پروژه عمرانی را افتتاح خواهیم کرد؛ یعنی تمام پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام از امسال جانی دوباره خواهند گرفت و به سمتی می‌رویم که سرانه فضای ورزشی استان در شان مردم خوزستان باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان افزود: همچنین برای اولین بار با کمک استاندار مبلغ 30 میلیارد ریال اعتبار را برای تجهیز هیات‌های ورزشی در نظر گرفتیم و به زودی در اختیار هیات‌ها قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: در بحث حمایت از قهرمانان نیز هدفگذاری المپیک 2020 را آغاز کرده‌ایم و قرار است قهرمانانی که شانس کسب سهمیه هستند، حمایت شوند. منتظر روزهای خوب در ورزش خوزستان باشید و باتوجه به هدف‌گذاری سه ساله‌ای که انجام دادیم، در بحث توسعه سرانه فضای ورزشی به سرانه ورزشی بهتری نسبت به امروز خواهیم رسید.

حیدری گفت:‌ دفتر ورزش محلات و خصوصا مناطق حاشیه‌ای نیز به زودی در ورزشگاه غدیر افتتاح خواهد شد. ما با توجه به تاکید استاندار برای ورزش مناطق حاشیه‌ای برنامه ویژه‌ای داریم و البته کارهای خوبی را هم شروع کرده‌ایم؛ استان را به پنج قسمت تقسیم کرده‌ایم و یک آمایش انجام دادیم که در هر بخش از استان می‌خواهیم چه رشته‌ای را تقویت کنیم یا چه استعدادی وجود دارد.

وی افزود: احداث دو خانه کشتی در اندیمشک و ایذه نیز نشات گرفته از همین تفکر است. به طور مثال چهار آکادمی فوتبال نیز به زودی در چهار منطقه استان تاسیس خواهد شد. خوزستان مهد استعداد است و ما باید شرایط را برای این استعدادها فراهم کنیم که بتوانند خودشان را به جامعه ورزش استان معرفی کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با تشکر از روسای هیات‌های ورزشی، گفت: شما دوستان انصافا با دست خالی و مشکلات بسیار، قهرمانان خوبی را تحویل جامعه داد‌ه‌اید. من به عنوان خادم اول ورزش استان، بابت کمبودها و مشکلات بسیاری که شما دوستان و ورزشکاران تحمل کردید ولی در عرصه‌های ملی، بین‌المللی و جهانی کم نگذاشتند، عذرخواهی می‌کنم.

وی با قدردانی از تمام مدیرانی که در امر ورزش کمک کردند، عنوان کرد:‌ کار متفاوتی که امروز در این مراسم انجام شد، تجلیل از مربیان سازنده است.

حیدری بیان کرد: شورای اطلاع‌رسانی ورزش خوزستان نیز به زودی با احکامی که از سوی استاندار صادر خواهد شد، حتما خادمین ورزش استان را که در چه دستگاه‌های دولتی هستند، به مردم معرفی خواهد کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار