تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۱۵۴۸۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیر کشور:
چهار مرز کشور برای زائران اربعین حسینی آماده است
مرزهای شلمچه، چذابه در خوزستان، مهران در ایلام، و خسروی در کرمانشاه برای استقبال از زائران اربعین حسینی آمادگی لازم را دارند
معاون عمرانی وزیر کشور گفت:مرزهای شلمچه، چذابه در خوزستان، مهران در ایلام، و خسروی در کرمانشاه برای استقبال از زائران اربعین حسینی آمادگی لازم را دارند.

سید محمد علی افشانی پنجشنبه در نشست ستاد اربعین شهرستان خرمشهر در مرز شلمچه افزود: وزارتخانه های مرتبط با بحث اربعین حسینی موظف هستند از منابع داخلی خود مشکلات مرزهای خروجی کشور را برطرف کنند تا مشکلی برای زائران اربعین پیش نیاید.

وی آمادگی مرز شلمچه را نسبت به سایر گذرگاه های کشور مطلوب تر توصیف کرد و بیان داشت:با توجه به این موضوع که در سال های آینده اربعین در فصل گرم سال است امکانات مرزها به ویژه مرز شلمچه باید به صورت دائمی پیش بینی شود.

افشانی گفت: هم اکنون یک هزار نفر در بخش های مختلف در پایانه مرزی شملچه مشغول کار هستند تا زائران عتبات عالیات مشکلی نداشته باشند.

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرشهر نیز به ساخت سه توقفگاه ۱۴هکتاری اشاره کرد و بیان داشت:برای استقرار 50 هزار خودرو در توقفگاه های شلمچه جانمایی پیش بینی شده است.

ولی اله حیاتی گفت:پنج استان و هفت شهرستان به عنوان معین خرمشهر، در برگزاری همایش بزرگ پیاده روی اربعین حسینی در شلمچه حضور دارند.

وی افزود: 420 موکب حسینی در موقعیت های پیش بینی شده در شلمچه مستقر می شوند.

مرز شلمچه در 16 کیلومتری خرمشهر، تنها مرزی است که امکان استفاده از خدمات ریلی، ناوگان حمل و نقل عمومی زمینی و ناوگان دریایی را دارد.

در اربعین پارسال حدود 600 هزار نفر برای حضور در اربعین حسینی از مرز شلمچه عبور کردند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار