تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۹۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون عمرانی استانداری خوزستان:
سرانه فضای سبز خوزستان فاصله زیادی با استاندارد کشور دارد
متوسط سرانه فضای سبز شهری در خوزستان معادل 8،7 مترمربع است که با توجه به استاندارد 12 تا 14 مترمربع فاصله زیادی با استاندارد سرانه فضای سبز داریم و با توجه به شرایط خوزستان نیز این رقم پایین است
معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: متوسط سرانه فضای سبز شهری در خوزستان معادل 8،7 مترمربع است که با توجه به استاندارد 12 تا 14 مترمربع  فاصله زیادی با استاندارد سرانه فضای سبز داریم و با توجه به شرایط خوزستان نیز این رقم پایین است.
 
فرامند هاشمی‌زاده در همایش شوراها و شهرداران خوزستان که شامگاه پنجشنبه 27 مهرماه برگزار شد، اظهار کرد: استان خوزستان دارای 76 شهر است که از این تعداد، 10 شهر دارای جمعیت بالای 100 هزار نفر، شش شهر دارای جمعیتی بین 50 هزار تا 100 هزار نفر و 60 شهر  دارای جمعیتی کمتر از 50 هزار نفر هستند.
 
وی با اشاره به جمعیت چهار میلیون و 750 هزار نفری خوزستان تصریح کرد: با وجود این‌که خوزستان دارای جمعیت شهری سه میلیون و 554 میلیون نفری است سرانه فضای سبز شهری معادل 8،7 مترمربع است که با توجه به سرانه استاندارد 12 تا 14 مترمربع و بعضا 25 مترمربع فاصله زیادی با استاندارد سرانه فضای سبز داریم. همچنین این عدد در مقایسه با وضعیت پدیده گرد و غبار، مسائل آلایندگی، بحث گرما و ... در استان بسیار پایین است.
 
معاون عمرانی استانداری خوزستان عنوان کرد: سرجمع بودجه مصوب سال 96 شهرداری‌های خوزستان حدود 2 هزار و 734 میلیارد تومان و امسال سرانه بودجه هر شهروند در استان 7،7 میلیون ریال است. بیشترین سهم بودجه مصوب در بین شهرهای خوزستان با یک هزار و 900 میلیارد تومان به کلان‌شهر اهواز تعلق گرفته که معادل 54،86 درصد بودجه شهرهای استان است. همچنین در سال جاری سرانه بودجه هر شهروند در اهواز 12،7 میلیون ریال است.
 
هاشمی‌زاده بیان کرد: بودجه شهرداری‌های خوزستان در سال گذشته 2 هزار و 582 میلیارد تومان بوده است.  همچنین سرجمع تفریق بودجه شهرداری‌ها عملکردی معادل یک هزار و 700 میلیارد تومان با سرانه درآمدی  4،8 میلیون ریال بوده است.
 
وی اظهار کرد: اعتبارات ارزش افزوده عوارض و آلایندگی سال گذشته خوزستان  که به حساب شهرداری‌ها واریز شد حدود 886 میلیارد تومان است‌. این رقم در مقایسه با بودجه دیگر استان‌ها بودجه بسیار سنگین، قابل توجه و معادل بودجه چند استان شمالی یا شرقی کشور است.
 
معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: اعتبارات بند "و" تبصره 6 سال 95 استان 54 میلیارد تومان بود و  اعتبارات این بند در سال جاری تاکنون 20 میلیارد تومان بوده که از این رقم 8 میلیارد تومان به حساب شهرداری‌های استان واریز شده است.
 
هاشمی‌زاده ادامه داد: از محل اعتبارات بند "ه" تبصره 6 سال گذشته خوزستان 11 هزار و 500 تن قیر به شهر‌داری‌های استان تخصیص داده شد. از محل اعتبارات این بند در سال جاری مبلغ 13،7 میلیارد تومان مصوب شد که  50 درصد از  اعتبار تصویبی قیر برداشت شده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار