تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۱۵۴۹۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار دزفول:
عملیات اجرایی ۴ پروژه عظیم اقتصادی در دزفول آغاز می‌شود
عملیات اجرایی چهار پروژه اقتصادی شامل پالایشگاه، کارخانه قند، لوله‌سازی و نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی تا پایان سال در دزفول آغاز می‌شود
فرماندار دزفول گفت: عملیات اجرایی چهار پروژه اقتصادی شامل پالایشگاه، کارخانه قند، لوله‌سازی و نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی تا پایان سال در دزفول آغاز می‌شود.

حبیب اله آصفی پیش از ظهر امروز جمعه در شورای اداری شهرستان دزفول که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: با همت و تلاش همه دستگاه‌های اجرایی روز گذشته عملیات اجرایی نیروگاه ۹۲۰ مگاواتی دزفول آغاز شد.

وی با اشاره به آغاز به کار عملیات چهار نیروگاه انرژی خورشیدی و یک دامداری دو هزار رأس گوسفندی، افزود: در واقع روز گذشته ۱۰ درصد کل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دزفول وارد مدار اجرا و یا بهره‌برداری شد.

فرماندار دزفول، اقتصاد مقاومتی را تنها راه برون‌رفت کشور از بحران‌های اقتصادی دانست و گفت: دزفول در این زمینه نسبت به سایر شهرهای خوزستان پیشتاز است که این امر مرهون همدلی کلیه مدیران شهرستان در جهت جذب سرمایه‌گذار و کمک به اشتغال و تولید است.

آصفی از آغاز عملیات اجرایی چهار پروژه عظیم اقتصادی در دزفول در سال جاری خبر داد و عنوان کرد: یکی از این پروژه‌ها کارخانه لوله‌سازی خواهد بود که ۳۰ هکتار زمین طرح نیز به سرمایه‌گذار ایتالیایی تحویل داده شده ضمن اینکه محل قرارگیری این کارخانه بعد از کارخانه فولاد و در مسیر جاده شوشتر تعیین شده است.

وی، دومین پروژه در دستور کار را نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در کنار کارخانه فولاد عنوان کرد و ادامه داد: کارخانه قند دزفول نیز مقرر شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و شرکت‌های زی ربط در دزفول به بهره‌برداری برسد که خوشبختانه خریداری شده و مراحل آن در حال انجام است.

فرماندار شهرستان دزفول همچنین بیان کرد: مراحل احداث پالایشگاه بزرگ دزفول نیز به خوبی در حال انجام است و مقرر شده ظرف همین هفته سرمایه‌گذار این طرح عظیم به قبرس برود تا کنسرسیوم این پروژه که سرمایه‌گذاران آلمان، فرانسه و سوئیس هستند قرارداد ۴.۳ میلیارد یورویی آن را نهایی کنند.

آصفی این پالایشگاه را از نظر حجم فعالیت‌ها و وسعت در صورت احداث، دومین پالایشگاه کشور برشمرد و افزود: به محض انتقال ۲۰ درصد از وجه این پروژه، عملیات اجرایی آن سریعاً آغاز خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به رشد احداث و تولیدات کارگاه‌های تولیدی کوچک و بزرگ در دزفول و توسعه صادرات محصولات دزفول گفت: این شهرستان دریای بیکرانی از نعمت‌های خدادادی است که باید با دقت و تلاش به درستی از آن‌ها بهره برد.

فرماندار دزفول با اشاره به سپرده ۶۰ هزار میلیارد تومانی دزفولی‌ها در بانک‌ها عنوان کرد: کارشکنی‌ها و دست و پاگیر بودن قوانین در سال‌های گذشته باعث بی‌میلی سرمایه‌داران دزفولی برای حضور در عرصه اقتصاد و سرمایه‌گذاری شده اما اکنون که شرایط سرمایه‌گذاری شهرستان در مسیر مثبتی رو به پیشرفت است لازم است کلیه دستگاه‌های اجرایی در راستای افزایش میل به سرمایه‌گذاری این افراد و سهولت مراحل و حضور آن‌ها همت کنند تا شاهد توسعه بیش‌ازپیش دزفول توسط مردمان همین شهرستان باشیم.

برگزاری جشن برنج برای نخستین بار

آصفی در ادامه از برگزاری جشن برداشت برنج در دزفول خبر داد و افزود: از آنجا که بخش چغامیش دزفول قطب تولید برنج این شهرستان است برای نخستین بار جشن برداشت برنج در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی توضیح داد: حدود پنج هزار هکتار برنج در بخش چغامیش دزفول کشت می‌شود که این محصول به نام سایر شهرها در بازار کشور عرضه می‌شود به همین دلیل برای معرفی این محصول با کیفیت به بازار مصرف کشور برای نخستین بار جشنواره برنج در بخش چغامیش دزفول برگزار می‌شود.

فرماندار دزفول با بیان اینکه این جشنواره هفتم آبان ماه در بخش چغامیش و در جوار مزارع شالی برگزار می‌شود، ادامه داد: پس از جشنواره برنج، تلاش می‌شود تا برای معرفی سایر محصولات تولید منطقه از جمله کلخونگ سردشت و بادام شهیون جشنواره‌های جداگانه‌ای برگزار خواهد شد تا این محصولات در سطح ملی معرفی شوند.

آصفی در پایان با اشاره به نزدیکی به ایام اربعین گفت: سال گذشته دستگاه‌های اجرایی شهرستان در زمینه خدمات‌رسانی به زائران و کمک به ستاد اربعین شهرستان سنگ تمام گذاشتند امسال نیز باید با همکاری و کمک‌های متعدد در خدمات‌رسانی به موکب‌های شهرستان بدرخشند ضمن اینکه کمک‌های دستگاه‌های شهرستان در این زمینه هیچ محدودیتی نخواهد داشت.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار